Magistrsko delo obravnava pomen ocenjevanja v procesu poučevanja in učenja ter poudarja njegovo vlogo pri zagotavljanju povratnih informacij in usmerjanju učencev in učiteljev s poudarkom na alternativnem ocenjevanju. Ločimo formativno in sumativno ocenjevanje, pri čemer se tradicionalne in alternativne metode pogosto prekrivajo znotraj teh kategorij.
Magistrsko delo podrobneje obravnava zbirno mapo kot metodo alternativnega ocenjevanja. Izpostavlja prednosti zbirne mape, kot so spodbujanje samostojnosti, odgovornosti in
ustvarjalnosti, motiviranje učencev in zmanjševanje stresa, povezanega z ocenjevanjem, hkrati pa opozori na izzive, ki jih prinaša njihova uvedba, na primer na subjektivna merila
ocenjevanja in zamudnost vrednotenja izdelkov. Na podlagi anket in intervjujev, opravljenih na Oddelku za anglistiko in amerikanistiko Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, študija razkriva pozitiven odnos do alternativnega ocenjevanja tako med študenti kot profesorji.
Medtem ko je izpostavljenost študentov alternativnemu ocenjevanju omejena, pa študenti bodoči učitelji izražajo pripravljenost za vključevanje alternativnih metod, kot so medsebojno ocenjevanje, seminarske naloge in zbirne mape. Ugotovitve poudarjajo pomen uravnoteženega pristopa k ocenjevanju, ki priznava prednosti in slabosti tako tradicionalnih kot alternativnih metod, ter izpostavljajo pomen upoštevanja raznolikih potreb vseh učencev in učenk.
|