izpis_h1_title_alt

Igra vlog kot otrokova poustvarjalna dejavnost bralnega odziva
ID Medved-Udovič, Vida (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (115,71 KB)
MD5: D5D64AA6185038A27DD047D5EB9B49D3
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-25/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Prispevek osvetljuje teoretična izhodišča igre, ki so podlaga za razumevanje otrokove igre vlog. Prikazani so njeni različni vidiki (npr. estetski, kulturološki, antropološki specialnodidaktični idr.), ki pomembno prispevajo pri spodbujanju otrokovega bralnega odziva. Otrokov vstop v besedilni svet poteka tako, da le-ta prevzame vlogo književne osebe, s katero se v zaprtem imaginarnem svetu literarnega besedila identificira na asociativni način, pri čemer gre za njegovo estetsko obnašanje. Njegova vedenjska norma se izkazuje predvsem v veselju svobodnega ustvarjanja, ki ga je spročilo literarno dogajanje z glavnimi akterji. Igra je osnovna forma otrokovega vključevanja v družbeno okolje odraslih in tako bistveno vpliva na vse vidike otrokovega socialnega in estetskega razvoja. Prispevek zaokrožata dva zgleda otrokovega bralnega odziva z igro vlog (S. Makarovič Sovica Oka in M. Tomšič Kar je moje, je tudi tvoje).

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:bralni odziv, mladi bralec, igra vlog, mladinska književnost
Tipologija:1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2008
Št. strani:Str. 431-446
PID:20.500.12556/RUL-155078 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:028.5:028.2
COBISS.SI-ID:2973911 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:19.03.2024
Število ogledov:304
Število prenosov:28
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Književnost v izobraževanju - cilji, vsebine, metode
Uredniki:Boža Krakar-Vogel
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Filozofska fakulteta, Oddelek za slovenistiko, Center za slovenščino kot drugi/tuji jezik
Leto izida:2008
ISBN:978-961-237-263-7
COBISS.SI-ID:242242304 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:25
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The paper sets out the theories of play that represent the basis for understanding children’s role playing, presenting various aspects (aesthetic, anthropologic, cultural, special didactic, etc.) which contribute significantly to the promotion of children’s response as readers. The child enters the textual world by assuming the role of the literary character with which he or she identifies within the closed realm of the literary text, which is aesthetic behaviour. The child’s behavioural norm can be seen primarily in the joy and freedom of creation triggered by the literary events involving the main characters. Play is the basic form of a child’s integration into the adult social environment and as such vitally influences every aspect of a child’s social and aesthetic development. The paper is rounded off by two examples of children’s reader response through role play (in reading Sovica Oka by Svetlana Makarovič and Kar je moje, je tudi tvoje by Marjan Tomšič).

Ključne besede:reader response, young reader, role play, juvenile literature

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj