izpis_h1_title_alt

How can we interpret the 21st-century (no longer) dramatic texts and theatre in art and theory?
ID Toporišič, Tomaž (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (525,67 KB)
MD5: D7A1E36AD2C3DB3507E7E78191043312
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.slogi.si/publikacije/amfiteater-10-2/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
The essay analyses the corpora of the dramatic or non-dramatic texts of contemporary authors (Simona Semenič, Milena Marković, Tim Crouch, Oliver Frljić, Katarina Morano and Žiga Divjak, Anja Hilling, Wajdi Mouawad, Dino Pešut and She She Pop) as a border area belonging to both the field of literature and theatre. While detecting the specifics of the interpretation of drama and theatre, the author uses eclectic tools offered by literary and performing arts studies to analyse the corpora of contemporary drama or no longer drama and performing practices. Focusing on a series of contemporary playwrights and theatre directors, he seeks answers to the question of how we can interpret the changes in drama and theatre. How did the specific return to the theatre of words, as defined by the French theorist of contemporary drama Élisabeth Angel-Perez, take place, and to which extent are today’s theatre and drama still post-dramatic but nevertheless establish a new return to the dramatic and dramatised? How do these “experiments belonging to the so-called ‘post-dramatic theatre’ which is also a (post-)deconstructionist theatre, eventually, end up redramatising whatever it was they strove to un/de-dramatize” (Angel-Perez)? Thus, paradoxically, “‘no-longer-dramatic’ texts put forward a new dramaturgical form that subverts the dramatic representation of the world as a fictive whole and accommodates the ‘unsurveyable present’ (Lehmann) of the mediatised-globalised world”.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:no-longer dramatic text, post-postdramatic theatre, re-dramatisation, contemporary theatre and drama, neo-dramatic theatre
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:AGRFT - Akademija za gledališče, radio, film in televizijo
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2022
Št. strani:Str. 18–49
Številčenje:Letn. 10, št. 2
PID:20.500.12556/RUL-154978 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:82.09-2:792.02
ISSN pri članku:1855-4539
DOI:10.51937/Amfiteater-2022-2/18-49 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:136233475 Povezava se odpre v novem oknu
Avtorske pravice:
Podatek o licenci CC BY 4.0 je naveden na pristajalni strani članka oz. številke revije (glej izvorni URL zgoraj). (Datum opombe: 12. 3. 2024)
Datum objave v RUL:12.03.2024
Število ogledov:408
Število prenosov:68
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Amfiteater : revija za teorijo scenskih umetnosti = journal of performing arts theory
Založnik:Slovenski gledališki inštitut, Univerza v Ljubljani, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo
ISSN:1855-4539
COBISS.SI-ID:239685632 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Kako lahko v umetnosti in teoriji interpretiramo (ne več) dramske tekste in gledališče?
Izvleček:
Razprava izhaja iz teorij Gerde Poschmann o ne več dramskem tekstu za gledališče, Bruna Tackelsa o pisavah odra, Anne Monfort o neodramskem, inestetičnih premis Alaina Badiouja ter seveda postdramskega Hans-Thiesa Lehmanna z namenom raziskati procese nevarnih razmerij med dramatiko in gledališčem na telesih dramskega ali nedramskega besedila kot mejnega področja, pripadajočega tako polju literature kot gledališča na eni strani; na drugi strani pa gledališkega ali uprizoritvenega dela kot »interpretacije« dramskega ali literarnega in specifičnega prevajanja literarne v performativno dimenzijo. Pri detekciji posebnosti drame in gledališča, pa tudi širše uprizoritvenih in literarnih praks v teoriji in umetnosti, reinterpretira in uporabi eklektična orodja, ki jih ponujajo literarna in uprizoritvene vede, ta orodja pa aplicira na korpuse sodobne dramske ali ne več dramske besedilne in uprizoritvene prakse (Simona Semenič, Milena Marković, Tim Crouch, Oliver Frljić, Katarina Morano in Žiga Divjak, Anja Hilling, Wajdi Mouawad, Dino Pešut in She She Pop) kot so se formirale in transformirale v dveh desetletjih 21. stoletja.

Ključne besede:ne več dramski gledališki tekst, postpostdramsko gledališče, redramatizacija, sodobno gledališče in drama, neodramsko gledališče

Projekti

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P6-0376
Naslov:Gledališke in medumetnostne raziskave

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj