izpis_h1_title_alt

Interdisciplinarnost in šolska praksa
ID Polanc-Podpečan, Gizela (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (59,82 KB)
MD5: C29C59A26D627E39C8FB3C047A40535C
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-25/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Razmišljanje želi opozoriti na vprašanje interdisciplinarnosti v izobraževalnem procesu, konkretno pri pouku književnosti. O tej problematiki so spregovorili mnogi strokovnjaki s področja didaktike, ki so si edini v prepričanju, da interdisciplinarnost spodbuja motivacijo, predvsem pa ni več usmerjena v pomnjenje dejstev, ampak predstavlja temelj funkcionalnemu znanju. V šolski praksi se odpira nujnost interdisciplinarnosti {e posebej pri pouku književnosti in sicer pri interpretaciji literarnih besedil. Pričujoče razmišljanje želi nakazati možnosti medpredmetne povezave pri osrednjem besedilu sodobne književnosti - pri Beckettovi drami Čakajo Godota. V ospredje je tako postavljeno konkretno literarno besedilo, potek interpretacije, odzivi in spoznanja učencev ter njihove lastne pobude za povezavo literarnega besedila z drugimi znanstvenimi disciplinami, posebej s filozofijo. Razmišljanje opozarja tudi na problematiko literarnozgodovinske periodizacije, ki v procesu interdisciplinarnosti izgublja svojo vrednost kanona in postaja le časovna orientacija.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:književna didaktika, didaktika književnosti, pouk književnosti, srednje šole, interdisciplinarnost, interpretacija literarnega dela, dramatika, Čakajoč Godota, literarne študije, Beckettova drama
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2008
Št. strani:Str. 389-392
PID:20.500.12556/RUL-154699 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:82:371.3:801.73
COBISS.SI-ID:72039522 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:23.02.2024
Število ogledov:369
Število prenosov:29
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Književnost v izobraževanju - cilji, vsebine, metode
Uredniki:Boža Krakar-Vogel
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Filozofska fakulteta, Oddelek za slovenistiko, Center za slovenščino kot drugi/tuji jezik
Leto izida:2008
ISBN:978-961-237-263-7
COBISS.SI-ID:242242304 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:25
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
This contribution draws attention to the question of interdisciplinarity in literature classes. Many authorities in the field of education have spoken about this issue and all agree that interdisciplinarity increases motivation and rather than focusing on the memorising of facts represents the foundation for functional knowledge. School practice shows that interdisciplinarity is urgently required in literature classes to aid interpretation of literary texts. Some opportunities for interdisciplinarity are presented in relation to one of the central texts of modern literature - Beckett's drama Waiting for Godot. Thus at the forefront is a specific literary text, the process of interpretation, the students' reaction and comprehension, and their own initiatives for connecting literary texts with other branches of knowledge, especially philosophy. Attention is drawn to the problem of literary-historic periodisation, which through the interdisciplinary process loses its credibility as a canon and becomes merely a temporal orientation.

Ključne besede:literary didactics, didactics of literature, literature classes, secondary education, interdisciplinarity, interpretation on literature, drama, Beckett's drama

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj