izpis_h1_title_alt

Učbenik med didaktičnimi načeli in založniškim dejanjem
ID Degan-Kapus, Majda (Author)

.pdfPDF - Presentation file, Download (177,75 KB)
MD5: FAB292A165470C1DCF7E9CDFCA6DE3DA
URLURL - Source URL, Visit https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-25/ This link opens in a new window

Abstract
Prispevek odpira problematiko, v katero je postavljen urednik šolskih gradiv. Pri pripravi učbenikov in priročnikov je vpet v interakcijo različnih dejavnikov in kompleksnih procesov (nova paradigma izobraževanja in kurikularne spremembe, ki postavljajo v središče kakovost znanja in učenja, vseživljenjsko izobraževanje in strokovno povezovanje, obvladovanje informacijsko-komunikacijske tehnologije, tržne zahteve ožjega in širšega okolja idr.) ter poznavanje različnih medijskih produktov - od klasične knjižne produkcije do multimedijskega in spletnega izobraževanja. Tudi od njegovega profesionalizma je odvisen kakovosten transfer znanja na učbeniško področje, kar od njega zahteva visoko strokovno usposobljenost (ožje strokovno znanje, splošno pedagoško in didaktično usposobljenost, okrepljeno s pedagoško prakso), proces izmenjave znanja in nenehnega povezovanja ter sodelovanja z univerzitetnimi strokovnjaki in učitelji praktiki. Prispevek se omejuje na delo urednika za slovenski jezik in književnost ter na kratkoročno in dolgoročno snovanje učbeniškega programa, s katerim sledi sodobnim načelom literarnega pouka v srednji šoli. Ob tem predstavi didaktična izhodišča gimnazijskih beril Branja 1-4, literarne zbirke Klasje in drugih priročnikov za pouk književnosti.

Language:Slovenian
Keywords:učbeniki, srednješolski učbeniki, priročniki, književnost, književna didaktika, didaktika književnosti, založništvo, uredniško in založniško delo, izobraževalni proces, izobraževalna gradiva, multimedijsko izobraževanje, spletno izobraževanje, srednje šole, Branja, Klasje
Organization:FF - Faculty of Arts
Year:2008
Number of pages:Str. 197-208
PID:20.500.12556/RUL-154533 This link opens in a new window
UDC:82:373.51.016:371.67
COBISS.SI-ID:72008546 This link opens in a new window
Publication date in RUL:20.02.2024
Views:193
Downloads:14
Metadata:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Record is a part of a monograph

Title:Književnost v izobraževanju - cilji, vsebine, metode
Editors:Boža Krakar-Vogel
Place of publishing:Ljubljana
Publisher:Filozofska fakulteta, Oddelek za slovenistiko, Center za slovenščino kot drugi/tuji jezik
Year:2008
ISBN:978-961-237-263-7
COBISS.SI-ID:242242304 This link opens in a new window
Collection title:Obdobja
Collection numbering:25
Collection ISSN:1408-211X

Secondary language

Language:English
Abstract:
The article discusses issues facing the editor of teaching materials. The process of producing textbooks and teachers' manuals is a constant interaction of various factors and complex processes (new educational paradigms and changes in the curriculum, focused on quality knowledge and learning; lifelong education; advances in information technology; market demands etc.) as well as knowing the various media available, from books to multimedia and the Internet. Professionalism is another key factor that contributes to quality knowledge transfer to textbooks, calling for a high level of expertise, as well as constant interaction and knowledge exchange with university experts and teachers. The article focuses on the editor's work in the field of Slovene language and literature, and on short term as well as long term programme planning in accordance with modern principles of teaching literature in secondary school. An outline is given of methodological principles for the high school readers Branja 1-4, the literary series Klasje and other teaching material on literature.

Keywords:textbooks, secondary school textbooks, reference materials, literature, didactics of literature, publishing, editoral and publishing work, teaching process, teaching material, multimedia education, on-line education, secondary schools, Branja, Klasje

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back