izpis_h1_title_alt

Od drame do ustvarjalne igre in nazaj : interaktivni pristop k obravnavi dramatike in uprizoritvenih dejavnosti v kontekstu ustvarjalno-izobraževalnih procesov
ID Schuller, Aleksandra (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (82,80 KB)
MD5: 74EA36FC5FD9585D7E0599A4441EBC1E
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-25/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Prispevek predstavi dva pristopa k študijski obravnavi dramatike in gledališča (oz. uprizoritvenih umetnosti nasploh): prvi, na različnih ravneh slovenskega izobraževalnega sistema najpogostejši, dramo in gledališče obravnava v okviru študija književnosti. Ta tip analize se osredotoča predvsem na dramski tekst, z njegovo potencialno uprizoritvijo se ukvarja sekundarno; ker izhaja iz raziskovanja relacije tekst-uprizoritev, je njegova pozornost usmerjena predvsem na dramsko gledališče. Drugi pristop pa obravnava gledališče in dramatiko v okviru uprizoritvenih študijev: igro raziskuje kot element kulture, (samo)uprizarjanje pa kot komunikacijsko strategijo na različnih ravneh vsakdanjega življenja. V interdisciplinarni perspektivi (teorija drame in gledališča, antropologija, sociologija, psihologija ustvarjalnosti, umetnostne terapije) raziskuje uprizoritvene umetnosti kot specifičen modus uprizarjanja v kulturi.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:drama, uprizoritev, igra, ustvarjalnost, izobraževanje
Tipologija:1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2008
Št. strani:Str. 159-165
PID:20.500.12556/RUL-154530 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:378.147:82-2:792
COBISS.SI-ID:512438656 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:20.02.2024
Število ogledov:97
Število prenosov:6
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Književnost v izobraževanju - cilji, vsebine, metode
Uredniki:Boža Krakar-Vogel
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Filozofska fakulteta, Oddelek za slovenistiko, Center za slovenščino kot drugi/tuji jezik
Leto izida:2008
ISBN:978-961-237-263-7
COBISS.SI-ID:242242304 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:25
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The paper outlines two different approaches to the study of drama and theatre (i.e. of performing arts in general): the first, which is also the most widely used at different levels of the Slovene education system, studies drama and theatre in the context of literature. This type of analysis concentrates chiefly on the dramatic text and gives only secondary importance to its potential staging. Furthermore, since it explores mainly the relation between text and performance, it focuses primarily on dramatic theatre. The second approach analyses drama and theatre in the context of performance studies, seeing the play as an element of culture and (self-) performance, as a communication strategy that is present at different levels of everyday life. In its interdisciplinary perspective (drama and theatre theory, anthropology, sociology, psychology of creativity, arts therapies), it studies performing arts as a specific mode of performance in culture.

Ključne besede:drama, performance, play, creativity, education

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj