izpis_h1_title_alt

Specifičnost branja dramskih besedil
ID Pezdirc Bartol, Mateja (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (212,66 KB)
MD5: A6508A1D225BF3B64FA3124ED3A8A99B
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-25/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Čeprav so dramska besedila kratka, napisana v dialoški obliki, brez dolgih opisov, s čimer ustrezajo interesnim željam bralcev, podanih v različnih anketah in raziskavah, se le redko znajdejo na lestvicah bralnih uspešnic. Prispevek podaja nekaj specifičnih značilnosti dramskih besedil (menjavanje dveh vrst besedil, notranja struktura dramskega dialoga, prostorskost dramskega besedila, upoštevanje recepcijskih zmožnosti bralca in gledalca ...) ter prikazuje rezultate raziskave, ki je pokazala, da so najpogostejši bralci dramskih besedil obiskovalci gledališča, kar nas napeljuje na misel, da obiski gledaliških uprizoritev spodbujajo branje dramskih besedil in obratno. V nadaljevanju zato navajamo nekaj predlogov, kako pri pouku književnosti povečati zavedanje o dvojnem eksistenčnem statusu drame.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slovenska književnost, slovenska dramatika, dramsko besedilo, branje, branje dramskega besedila, književna didaktika, dvojni eksistenčni status drame, empirična raziskava, dramsko besedilo pri pouku književnosti
Tipologija:1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2008
Št. strani:Str. 149-157
PID:20.500.12556/RUL-154529 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:821.163.6.09-2:028:371.3
COBISS.SI-ID:37905506 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:20.02.2024
Število ogledov:318
Število prenosov:39
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Književnost v izobraževanju - cilji, vsebine, metode
Uredniki:Boža Krakar-Vogel
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Filozofska fakulteta, Oddelek za slovenistiko, Center za slovenščino kot drugi/tuji jezik
Leto izida:2008
ISBN:978-961-237-263-7
COBISS.SI-ID:242242304 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:25
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
Despite the fact that dramatic texts are short, written in the form of dialogue and free of lengthy descriptions, thereby capturing and reflecting, as demonstrated by various surveys, the reader’s inter- est, they rarely feature on bestseller lists. The paper sheds light on some specific qualities of dramatic texts (the interplay of two types of text, the internal structure of the dramatic dialogue, the spatial dimensionality of a dramatic text, observance of the receptive capacities of readers and spectators etc.) and presents the results of a survey, which reveal that theatre goers are at the same time the most frequent readers of dramatic texts. This in turn leads to the premise that visits to theatrical performances promote the reading of dramatic texts and vice versa. Accordingly, a few suggestions follow as to how to employ literature classes to raise awareness of this dual-existence status of drama.

Ključne besede:reading a play, dual-exsistance status of drama, empirical survey, drama teaching

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj