izpis_h1_title_alt

Narečje pri pouku slovenskega jezika kot materinščine
ID Jan, Zoltan (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (116,89 KB)
MD5: 128F91ADFF914A9A89A91C2CEB95DB0B
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-26/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Učni načrti za predmet slovenščina na različnih stopnjah in programih večinoma ponujajo nekaj prostora tudi za spoznavanje narečij. Žal zmanjkuje časa, da bi jim namenili večjo pozornost in izkoristili možnosti za korigiranje učenčevih pravorečnih posebnosti, ki odstopajo od norme knjižnega jezika. Na srednjih šolah, kjer imamo heterogene razrede glede na krajevno provenienco učencev, je mogoče primerjati različna narečja in tako izostriti čut učencev za prepoznavanje in poslušanje različnih krajevnih govorov ter ugotavljanje njihovih posebnosti. Tudi z obravnavo narečnih besed, ki izginjajo iz rabe, a jih učenci še razumejo, je mogoče doseči različne učne in vzgojne cilje. Prispevek osvetljuje nekaj didaktičnih izkušenj in opozarja na ovire, ki jih je najtežje premostiti.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slovenska narečja, didaktika pouka slovenščine, dialektologija, slovstvena folkloristika
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2009
Št. strani:Str. 497-506
PID:20.500.12556/RUL-154332 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:811.163.6'282
COBISS.SI-ID:14230834 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:07.02.2024
Število ogledov:125
Število prenosov:11
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Slovenska narečja med sistemom in rabo
Uredniki:Vera Smole
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete
Leto izida:2009
ISBN:978-961-237-332-0
COBISS.SI-ID:248378368 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:26

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The curricula for the subject Slovene at various levels and in different programmes usually offer some room for learning about dialects. Unfortunately, there is often not enough time to dedicate more attention to this area and use this opportunity for correcting the pupils’ orthopeic deviations from the norms of the standard language. In secondary schools, where classes are heterogenous with regard to the provenance of the students, it is possible to compare different dialects and thus sharpen the students’ ability to recognise and listen to different local variants and establish their special features. By dealing with dialect words that are disappearing from use but are understood by pupils it is possible to reach various teaching and educational goals. The article throws light on a number of didactic experiences and draws attention to the obstacles that are most difficult to overcome.

Ključne besede:didactics of teaching Slovene, Slovene dialects, dialectology, Slovene folklore studies

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj