izpis_h1_title_alt

Das politische in Sama Maanis Roman Žižek in Teheran
ID Šetinc, Matej (Author)

.pdfPDF - Presentation file, Download (333,78 KB)
MD5: A4EBE8E56F24F4CE986BC2D7E1A7EB37
URLURL - Source URL, Visit https://journals.uni-lj.si/Vestnik/article/view/13431 This link opens in a new window

Language:German
Work type:Article
Typology:1.01 - Original Scientific Article
Organization:FDV - Faculty of Social Sciences
Publication status:Published
Publication version:Version of Record
Year:2023
Number of pages:Str. 171-188
Numbering:Letn. 15, št. 1
PID:20.500.12556/RUL-154207 This link opens in a new window
UDC:821.112.2(436).09-31Maani S.
ISSN on article:1855-8453
DOI:10.4312/vestnik.15.171-188 This link opens in a new window
COBISS.SI-ID:178329603 This link opens in a new window
Publication date in RUL:01.02.2024
Views:194
Downloads:7
Metadata:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Record is a part of a journal

Title:Vestnik za tuje jezike
Publisher:Znanstvena založba Filozofske fakultete, Znanstvena založba Filozofske fakultete, Založba Univerze v Ljubljani
ISSN:1855-8453
COBISS.SI-ID:249563392 This link opens in a new window

Licences

License:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International
Link:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Description:This Creative Commons license is very similar to the regular Attribution license, but requires the release of all derivative works under this same license.

Secondary language

Language:English
Title:Politično v romanu Sama Maanija Žižek in Teheran
Abstract:
V članku Politično v romanu “Žižek In Teheran” Sama Maanija si zastavljamo vprašanje, na kakšen način vstopa fenomen političnega v poetiko Maanijevega romana, kakšno vlogo pri tem igra-jo satira, subverzivnost in forma tega postmoderno-modernega besedila? Ali se (lahko) politično znotraj takšnega literarnega dela obrača nazaj k recipientu in seže nazaj k izvenliterarni realnosti, ne da bi pri tem literaturo spremenila v agitprop? Pri tem bomo opazovali, ali so zastopani bistveni elementi, ki človeka vzpostavljajo kot politično bitje: prostor so-biti, prostor delovanja med ljudmi (Arendt) oziroma po Bahtinu dogodek so-bitja (sobytie). Izkaže se, da so vsi protagonisti kot subjekti reducirani, razcepljeni, jasnih identitet ni, pripved je fragmentirana. Veliko je vrinjenih in dodanih metatekstov, ki dodatno rušijo enotnost časa in prostora. Za sestavni del besedila je treba vzeti tudi video posnetke, ki so navedeni v romanu. Prav tako ni mogoče Teherana, kot se imenuje dežela v romanu, poistovetiti samo z Iranom. V njem prepoznavamo druge države in zgodovinske poteze njihovih diktatur. Ravno dekonstrukcija realnosti in odmik od realizma omogočata literariziranje političnega brez bojazni, da bi bilo mogoče roman brati enoznačno kot alegorični opis realnosti v Iranu. Pripovedovalec se obrača k bralcu in vzpostavlja dialog z njim. Tako postaja recipient, torej realni bralec, tisti drugi, prostor dialoga med njima pa politično funkcionalen, saj z vzpostavljanjem smisla in logičnim sestavljanjem pripovedi bralec kot nagovorjeni vstopi in sodeluje v prostoru sobiti, kjer zavzema stališča. Branje postane dejanje političnega iz prostora estetskega. Ker pa roman pripoveduje o eni največjih možnih travm človeštva in je zapisan tudi kot neke vrste poetična psihoanliza, je proces recepcije in konstruiranje smisla tega besedila tudi neke vrste zdravljenje, kakor je tudi nakazano v zaključku romana.

Keywords:poetična psihoanaliza, politično v literaturi, konstrukcija smisla, dekonstrukcija realnosti, deconstruction of reality, construction of meaning, reading as the act of the political, poetic psychoanalysis

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back