izpis_h1_title_alt

The saga of academic autonomy in Slovenia (1919–1999)
ID Zgaga, Pavel (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (246,67 KB)
MD5: 189E01CDD386FB669E1CEE72A3A2F3C3
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.cepsj.si/index.php/cepsj/article/view/1475 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
This article examines the concept of academic autonomy within the ‘Yugoslav model’ of higher education as a peripheral system characterised by an eclectic mix of elements from different systems, resulting in mutations with unique features during its development. The hitherto under-researched history of this higher education model has by no means been uniform or linear; because of this complexity, the focus here is limited to the case of Slovenia but considers the broader context. The focus is on the understanding, legislation, and (non-)implementation of academic autonomy as articulated between 1945 and 1991. The concept was inherited: it was never used in the legislation of federal socialist Yugoslavia yet was used in political and public debates. Our analysis relates these debates to the rapidly changing legislation and the broader socio-political context. Although the ‘Yugoslav model’ has vanished, its traces and ashes, including old contradictions and dilemmas, remain partly present in the higher education systems of independent states that emerged on the territory of the former federation. The principle that knowledge of the past is the key to understanding the present and approaching the future is confirmed in this case as well.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:academic autonomy, higher education reforms, history, Slovenia, the ‘Yugoslav model’ of higher education, university
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2023
Št. strani:Str. 159-184
Številčenje:Vol. 13, no. 4
PID:20.500.12556/RUL-154049 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:378
ISSN pri članku:1855-9719
DOI:10.26529/cepsj.1475 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:136183043 Povezava se odpre v novem oknu
Avtorske pravice:
Podatek o licenci CC-BY 4.0 je naveden na spletni strani revije (https://ojs.cepsj.si/index.php/cepsj/about). (Datum opombe 22. 1. 2024)
Datum objave v RUL:22.01.2024
Število ogledov:572
Število prenosov:41
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:CEPS journal : Center for Educational Policy Studies Journal = revija Centra za študij edukacijskih strategij
Založnik:Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani
ISSN:1855-9719
COBISS.SI-ID:252707584 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Saga o akademski avtonomiji v Sloveniji (1919–1999)
Izvleček:
Ta članek preučuje koncept akademske avtonomije znotraj ‘jugoslovanskega modela’ visokega šolstva kot perifernega sistema, za katerega je značilna eklektična mešanica elementov iz različnih sistemov, kar je med njegovim razvojem povzročalo mutacije z edinstvenimi značilnostmi. Do zdaj premalo raziskana zgodovina tega modela visokega šolstva nikakor ni bila enotna ali linearna; zaradi njene kompleksnosti je poudarek tukaj omejen na primer Slovenije, kljub temu pa upošteva širši kontekst. Poudarek je na razumevanju, zakonodajnem urejanju in na (ne)uresničevanju akademske avtonomije, kot je bila artikulirana med letoma 1945 in 1991. Koncept je podedovan iz preteklosti, nikoli ni bil uporabljen v zakonodaji federativne socialistične Jugoslavije, je pa bil uporabljen v političnih in javnih razpravah. Naša analiza povezuje te razprave s hitro spreminjajočo se visokošolsko zakonodajo in širšim družbenopolitičnim kontekstom. Čeprav je ‘jugoslovanski model’ izginuli model visokega šolstva, so njegovi sledovi in pepel, vključno s starimi protislovji in z dilemami, deloma še vedno prisotni v visokošolskih sistemih samostojnih držav, nastalih na ozemlju nekdanje federacije. Načelo, da je poznavanje preteklosti ključ do razumevanja sedanjosti in približevanja prihodnosti, se potrjuje tudi v tem primeru.

Ključne besede:akademska avtonomija, ‘jugoslovanski model’ visokega šolstva, reforme visokega šolstva, Slovenija, univerza, zgodovina, višje in visokošolsko izobraževanje

Projekti

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P5-0126
Naslov:Sistemski vidiki strategij edukacije in spodbujanja socialne vključenosti v vzgoji in izobraževanju

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj