izpis_h1_title_alt

Govorno-jezikovni razvoj 3- in 4-letnikov : diplomsko delo
ID Zajc, Ana (Avtor), ID Skubic, Darija (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,07 MB)
MD5: 9396B2BE7172012B01D0067E7CCEECC3

Izvleček
V diplomskem delu sem obravnavala govorni razvoj otrok, starih 3 in 4 leta. Opredelila sem govor in jezik, mišljenje in govor, teorije govornega razvoja, predstavila govorno-jezikovni razvoj predšolskega otroka, razvoj pripovedovanja zgodbe, govorne motnje, vpliv dejavnikov na razvoj govora ter vlogo vzgojitelja predšolskega otroka. Raziskava temelji na empiričnem pristopu, kjer sem z opazovanjem in analizo v vrtčevskem okolju zbrala podatke o govornem razvoju otrok. Otroci so bili vključeni v različne igre in dejavnosti, ki so bile zasnovane tako, da spodbujajo jezikovno izražanje in pripovedovanje zgodb. Analiza je vključevala deskriptivno in kavzalno neeksperimentalno metodo. Ocenjevanje otrok je potekalo s pripovedovanjem zgodbe Brundo se igra avtorja Marjana Mančka, s katero sem ocenila kakovost pripovedovanja otrokove zgodbe. Vključenih je bilo 6 deklic in 6 dečkov. Rezultati kažejo na pomembne govorno-jezikovne napredke pri otrocih. Ugotovila sem, da so deklice izboljšale svojo izreko, štirje od šestih dečkov pa ne. Tudi pri številu besed je v primerjavi s prvim in drugim pripovedovanjem od vseh 12 otrok napredovalo 11 otrok. Vse načrtovane dejavnosti so pozitivno vplivale na govorno-jezikovni razvoj otrok.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:govor, razvoj govora, razvojne jezikovne motnje, pripovedovanje zgodbe, vzgojitelj
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:A. Zajc
Leto izida:2023
Št. strani:40 str.
PID:20.500.12556/RUL-153098 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:373.2(043.2)
COBISS.SI-ID:178093571 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:17.12.2023
Število ogledov:360
Število prenosov:22
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Speech and Language Development in 3- and 4-Year-Olds
Izvleček:
In my thesis, I dealt with the speech development of children aged 3 and 4. I will define speech and language, thinking and speech, theories of speech development, present the speech-language development of a preschool child, the development of storytelling, speech disorders, the influence of factors on speech development, and the role of a child's preschool teacher. The research is based on an empirical approach, where I collected data on children's speech development through observations and analysis in a kindergarten environment. The children were involved in a variety of games and activities designed to encourage language expression and storytelling. The analysis included descriptive and causal non-experimental methods. Children were assessed by telling the story Brundo se igra by author Marjan Manček, which I used to assess the quality of the child's story telling. 6 girls and 6 boys were included. The results show significant speech-language improvements in the children. I found that girls improved their speech, but four out of six boys did not. Even in terms of the number of words, compared to the first and second narrations, 11 children out of all 12 children were successful. All activity planning had a positive impact on the speech and language development of children.

Ključne besede:speech, speech development, developmental language disorders, storytelling, preschool teacher

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj