Učenje angleščine kot tujega jezika učence opremi s pomembnimi veščinami, ki razširijo njihova obzorja, spodbudijo osebno in poklicno rast ter pripomorejo k medkulturnosti. Poučevanje angleščine kot tujega jezika je lahko zelo zahtevno, še zlasti ko gre za poučevanje govornih spretnosti. Medtem ko so vse jezikovne spretnosti (poslušanje, branje, pisanje) pomembne, je govorjenje pogosto glavni cilj učencev jezikov, saj jih opolnomoči za življenje.
Zato je ustvarjanje pozitivnega in spodbudnega učnega okolja eden izmed glavnih dejavnikov pri poučevanju govora. Učenci se namreč pri razvijanju govorne zmožnosti pogosto soočajo s številnimi težavami, kot so strah pred napakami, pomanjkanje zaupanja, živčnost, pritisk vrstnikov, pomanjkanje priložnosti za govor in negativne pretekle izkušnje. Pri premagovanju tovrstnih težav jim lahko učitelji pomagamo, da postopoma premagajo strah in postanejo samozavestnejši in spretnejši govorci angleščine.
Da bi bilo poučevanje govornih spretnosti v angleščini kot tujem jeziku čim bolj učinkovito, je potrebno izbrati ustrezne dejavnosti, saj le-te neposredno vplivajo na zavzetost, motivacijo, razvoj spretnosti in splošno učno izkušnjo učencev.
Pričujoče magistrsko delo vsebuje teoretično razlago govorne zmožnosti, kako jo poučevati in praktične dejavnosti za poučevanje govornih spretnosti v tujejezikovnem razredu oz. pri angleščini kot tujem jeziku. V okviru empiričenga dela magistrske naloge je bil dijakom z ene od slovenskih srednjih šol razdeljen vprašalnik, s katerim smo želeli ugotoviti, ali učenci menijo, da imajo pri pouku angleščine dovolj priložnosti za govorjenje, kako prijetno se počutijo v razredu, in katere teme se jim zdijo najbolj zanimive.
|