izpis_h1_title_alt

Tehnologija in glasba v ruski avantgardi : magistrsko delo
ID Divjak, Gašper (Avtor), ID Javornik, Miha (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,20 MB)
MD5: 93CD662EB228A2A56CB0C53C302313D3

Izvleček
V magistrskem delu obravnavam nastanek zvočnega polja umetnosti, ki je nastal v okviru avantgardnih umetniških smeri v času tranzicije carske Rusije v zgodnja sovjetska obdobja. Bralec bo našel pregled osrednjih osebnosti zvočnih inovacij ter njihovih idej, eksperimentov in umetniških del. Ugotavljam, da je italijanski futuristični napad na uveljavljeno glasbeno umetnost vplival na ruske avantgardne umetnike. Ruski inovatorji so ideje italijanskega futurizma nadgrajevali z navezavami na naravoslovne znanosti in nove tehnologije, ki so omogočile razvoj sinestetičnih konceptov zvoka, mikrotonalnih lestvic in znanstveno raziskovanje zmožnosti čutil. V delu obravnavam nastanek novih državnih institucij, ki so omogočile nove preboje na področjih audio-vizualnih tehnologij. Upam, da magistrsko delo osvetljuje ta izrazito večdisciplinarni fenomen ruske kulture, ki je omogočil uporabo zvoka v različnih utopičnih in kolektivističnih projektih.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:avantgardna umetnost, futurizem, zvok, tehnologija, Proletkult, mikrotonalna glasba, suprematizem, zvočna umetnost, Rusija, Arsenij Avraamov, Mihail Matjušin
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[G. Divjak]
Leto izida:2023
Št. strani:84 str.
PID:20.500.12556/RUL-152618 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:7.036/.037(470)
COBISS.SI-ID:190228739 Povezava se odpre v novem oknu
Opomba:
РЕЗЮМЕ: п. 76-82
Datum objave v RUL:01.12.2023
Število ogledov:1000
Število prenosov:26
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Ruski jezik
Naslov:Technology and Music of Russian Avant-Garde
Izvleček:
This thesis focuses on the emergence of sound art during the period of intense artistic innovation at the time of the transition of tsarists Russia to Union of Soviet Socialist Republics. It contains a general overview of the most influential figures of the period and their ideas, experiments and artworks. The efforts of Italian futurists to liberate sounds and noise from the established art of music had a significant influence on Russian avantgarde artists. Their ideas inspired further artistic and scientific experiments of Russian artists, who in effect developed new concepts of sound based on synesthesia, newly discovered microtonality and conducted empirical research on sense organs. In this dissertation, I also examine newly founded institutions for audio-visual research that made new inventions, instruments and theories of sound possible. It is my hope that this work helps to map central ideas of this multidisciplinary cultural phenomenon that is marked by scientific enthusiasm towards technology and collectivist utopias.

Ključne besede:avant-garde art, futurism, sound, technology, Proletkult, microtonal music, suprematism, sound art, Russia, Arseny Avraamov, Mikhail Matyushin

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj