izpis_h1_title_alt

Slovenska bralna krajina
ID Kovač, Miha (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (854,26 KB)
MD5: 77F1B423E9F2BB556512C136B434DD6A
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://ebooks.uni-lj.si/ZalozbaUL/catalog/book/350 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Slovenijo in Jugoslavijo je od ostalih socialističnih držav ločevala večja odprtost in večja avtonomija podjetij, kar je veljalo tudi za knjižne založbe. Zato je bila knjižna ponudba bolj pestra kot drugje v vzhodnem delu Evrope, hkrati pa so slovenske založbe že v sedemdesetih in osemdesetih letih z zahodnoevropskih knjižnih trgov prenesle številne tržne prijeme in jih inovativno prilagodile lokalnim razmeram. Po osamosvojitvi so zato skoraj vse stare založbe uspešno preživele spremembo družbene ureditve, nastale so tudi številne nove. V kombinaciji z naglim razvojem tiskarske tehnologije so te družbene in kulturne premene pripeljale do velike rasti novo izdanih naslovov. Slovenija je ob tem tudi uspešno ohranila in še dodatno razvila mrežo splošnih knjižnic, v kateri si bralci izposodijo precej več knjig, kot jih kupijo. Toda ob tem se velikost bralne krajine ni spremenila: zadnjih petdeset let približno polovica prebivalcev Slovenije ne bere knjig. Prispevek se zaključi s pomislijo, da to za Slovenijo predstavlja svojevrstno razvojno težavo in hkrati tudi izziv.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:branje, identiteta, knjižni trg, knjige, knjižno založništvo, Slovenija
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2022
Št. strani:Str. 53-60
PID:20.500.12556/RUL-152139 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:[028+655.4](497.4)
DOI:10.4312/SSJLK.58.53-60 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:112212227 Povezava se odpre v novem oknu
Avtorske pravice:
Licenca navedena na pristajalni strani zbornika.
Datum objave v RUL:07.11.2023
Število ogledov:738
Število prenosov:36
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Branje v slovenskem jeziku, literaturi in kulturi : 58. seminar slovenskega jezika, literature in kulture
Uredniki:Alenka Žbogar
Kraj izida:V Ljubljani
Založnik:Založba Univerze
Leto izida:2022
ISBN:978-961-7128-50-5
COBISS.SI-ID:110964227 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:ǂZbirka ǂSeminar slovenskega jezika, literature in kulture
ISSN zbirke:2386-0561

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
Slovenia (and Yugoslavia) were distinguished from other communist countries by greater openness and autonomy of business enterprises, which also applied to book publishers. Therefore, the range of books available was more diverse than elsewhere in eastern Europe. In addition, Slovenian publishers adopted many marketing approaches from the western European book markets as early as the 1970s and 1980s, innovatively adapting them to the local context. After Slovenia’s independence, nearly all old publishers thus successfully made the transition to capitalism, and many new ones were established. In combination with the rapid development of printing technology, these social and cultural changes have led to significant growth in newly published works. Alongside this, Slovenia has successfully retained and further developed its network of public libraries, from which readers borrow significantly more books than they buy. However, the size of the reading landscape has remained the same: over the past fifty years, approximately half of the Slovenian population has not been reading books. This article ends by concluding that this represents both a developmental problem and a challenge for Slovenia.

Ključne besede:reading, identity, book market, books, book publishing, Slovenia

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj