izpis_h1_title_alt

Vrste kurikularnega branja in odzivi kurikularnih bralcev
ID Krakar-Vogel, Boža (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (859,50 KB)
MD5: 7ADB570A3DEBFD90DD544C09F2B9AC46
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://ebooks.uni-lj.si/ZalozbaUL/catalog/book/350 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Kurikularno imenujemo tisto branje, ki je povezano z vzgojno-izobraževalnimi nameni v okvirih kurikuluma. Deli se na šolsko kurikularno branje in delno prostočasno branje. Oboje se dogaja z vzgojno-izobraževalnimi nameni in pod vodstvom učitelja oz. mentorja. Oboje spremljajo poleg neposrednih bralnih udeležencev tudi druge skupine kurikularnih bralcev – starši, strokovnjaki, civilna združenja, mediji. To spremljanje preide v polemiko, kadar kurikularni bralci nasprotujejo odločevalcem, češ da so izbrali učencem neprimerno knjigo, bodisi za maturo, Cankarjevo priznanje, bralno značko, literarno nagrado ipd. Najbolj jih zmoti, kadar se knjiga zaradi (spolne) tematike ali (vulgarnega) jezika uvršča na stopnjo radikalne tujosti, zaradi česar utegne kvarno vplivati na mlade bralce. Podana sta dva primera polemičnih odzivov in skiciranih je nekaj razmislekov, kako ravnati pri različnih oblikah kurikularnega branja.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:kurikularno branje, literarna tujost, literarna zmožnost
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2022
Št. strani:Str. 25-34
PID:20.500.12556/RUL-152136-9d89c2b4-e39d-dd31-09d0-4c9a105ed9ca Povezava se odpre v novem oknu
UDK:028.02:82
DOI:10.4312/SSJLK.58.25-34 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:112150275 Povezava se odpre v novem oknu
Avtorske pravice:
Licenca navedena na pristajalni strani zbornika.
Datum objave v RUL:07.11.2023
Število ogledov:823
Število prenosov:55
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Branje v slovenskem jeziku, literaturi in kulturi : 58. seminar slovenskega jezika, literature in kulture
Uredniki:Alenka Žbogar
Kraj izida:V Ljubljani
Založnik:Založba Univerze
Leto izida:2022
ISBN:978-961-7128-50-5
COBISS.SI-ID:110964227 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:ǂZbirka ǂSeminar slovenskega jezika, literature in kulture
ISSN zbirke:2386-0561

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
Curricular reading refers to reading connected with the educational objectives in the school curriculum. It can be divided into school curricular reading and to some extent leisure reading. Both take place with educational objectives in mind and under the guidance of a teacher or supervisor. In addition to direct reading participants, both are also monitored by other groups of curricular readers (e.g., teachers, experts, civil society organizations, and the media). This can grow into polemics if curricular readers object to a book selected by the decisionmakers—either for the secondary-school leaving exam, the Cankar Award contest, the school reading program (Sln. bralna značka), or a literary award—claiming it is inappropriate for students. What bothers them most is when a book contains a (sexual) topic or (vulgar) language and can be classified as radically unconventional, with the possibility of corrupting young readers. Two examples of a polemic response are presented, and a few reflections are outlined on how to deal with this with various types of curricular reading.

Ključne besede:curricular reading, literary unconventionality, literary competence

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj