izpis_h1_title_alt

Napovedni dejavniki pisne zmožnosti slovenskih šestošolcev v angleščini : doctoral dissertation
ID Nagode, Gabrijela (Avtor), ID Pižorn, Karmen (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (3,01 MB)
MD5: 203462F853580EA2A8F63158D8D65BBD

Izvleček
Preučevanje pisne zmožnosti v prvem in tujem jeziku je predmet pogostega raziskovanja, še posebej v kulturah, v katerih je dobro obvladovanje pisanja odločilno za napredovanje v izobraževanju. Vprašanje sistematičnega razvijanja pisne zmožnosti skozi daljše obdobje pa je še vedno odprto. V slovenski osnovni šoli so pri pouku angleščine takšna vprašanja: prehod od poslušanja in govora k branju in pisanju, ujemanje glasov s črkami, motiviranost učencev za pisanje, jezikovni vnos pred pisanjem (vrsta, količina), vrsta pisne naloge (odprtost oziroma zaprtost), način vrednotenja pisne zmožnosti (holistične oziroma analitične lestvice), stališča učiteljev in učne strategije. Glavni namen raziskave je pojasniti odvisnost pisne zmožnosti mlajših učencev v slovenskem osnovnošolskem kontekstu (6. razred) od različnih dejavnikov. Dozdajšnje raziskave so se namreč v glavnem osredinjale na starejše učence oz. odrasle v prvem jeziku, medtem ko v tuji in domači literaturi ni zaslediti poglobljenih raziskav pisne zmožnosti v tujem jeziku pri mlajših učencih. Raziskava je kvantitativna. Na osnovi multiple regresije smo sestavili regresijski model pisne zmožnosti v angleščini pri učencih ob koncu 6. razreda osnovne šole. V reprezentativni vzorec smo zajeli učence šestega razreda kot zgornjo starostno mejo mlajših učencev. Vzorec je naključen; upoštevali smo zemljepisno porazdeljenost po Sloveniji. Preučili smo povezanost izbranih jezikovnih, družbeno-kulturnih in čustveno-motivacijskih spremenljivk ter spremenljivk značilnosti pisnih nalog z uspešnostjo pri pisni zmožnosti. Končni model vključuje enajst nejezikovnih spremenljivk in razloži 40,6 % variance v uspešnosti. Te spremenljivke so število knjig v slovenščini pri učencu doma, izobrazba mame, čas učenja za test, izpostavljenost obiskom razreda iz angleško govoreče države, izpostavljenost šolskim tekmovanjem iz tujega jezika, všečnost vrste besedil za pisanje pri pouku angleščine, stališča učencev o svojem pisanju pri pouku angleščine, počutje učencev med pisanjem v angleščini, zaznana težavnost, zaznana uporabnost ter izpostavljenost angleščini v domačem okolju. Najvplivnejša spremenljivka je pisna tesnobnost s 23,6 % pojasnjene variance. Jezikovne spremenljivke so analizirane ločeno. Model predstavlja unikaten prispevek k znanosti v slovenskem in mednarodnem prostoru. Kot tak je osnova za nadaljnje raziskave pisne zmožnosti v tujem jeziku, njeno boljše razumevanje in za aplikativna priporočila na vseh ravneh izobraževanja za izboljšanje pisne zmožnosti v tujem jeziku. S tem se povečujejo tudi možnosti prihodnje zaposlitve za vse končne uporabnike. Rezultati analize jezikovnih spremenljivk pa predstavljajo osnovo za morebitno izboljšanje sistema nacionalnega preverjanja znanja iz angleščine in didaktični napredek na področju tujejezikovnega izobraževanja.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:angleščina kot tuji jezik, mlajši učenci, pisna zmožnost, spremenljivke pisne zmožnosti
Vrsta gradiva:Doktorsko delo/naloga
Tipologija:2.08 - Doktorska disertacija
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:G. P. Nagode
Leto izida:2023
Št. strani:232 str.
PID:20.500.12556/RUL-151784 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:373.3(043.2)
COBISS.SI-ID:169405955 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:20.10.2023
Število ogledov:198
Število prenosov:23
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Predicting Factors of English Writing Proficiency of Year 6 Primary Students in Slovenia
Izvleček:
L1 and L2 writing is a frequently researched topic, especially in the cultures where a high level of writing proficiency is required for advancement to a higher level of schooling. However, the question of systematic development of writing over a longer period of time is still open. In Slovenian primary schooling, the questions related to the instruction of English as a Foreign Language are shifting from listening and speaking to reading and writing, phoneme-grapheme matching, writing motivation, language input prior to writing (type, quantity), the type of the writing task (open vs. closed), assessment of writing (holistic vs. analytic scales), teachers' beliefs and learning strategies. The main aim of this research is to explain the dependence of writing of young learners in the context of Slovenian primary schooling (sixth grade) on various factors. So far, research has been focused mostly on learning L1 by elder students and adults, whereas there has been no deeper research of L2 writing in foreign as well as Slovenian literature with young learners. The research is quantitative. A multiple regression analysis has been used to develop a regression model of writing in English with 12-year old students at the end of their sixth class of primary school. The sample is representative including sixth class students as the upper age limit of young learners. The sample is random taking into account geographical scatter in Slovenia. The relatedness of the selected linguistic, sociocultural and motivational variables, and the variables of writing task characteristics to the students' success in writing have been studied. The final model is assembled of eleven non-linguistic variables and explains 40,6 % of the variance in the students' writing performance. The variables are number of books in Slovenian at students' homes, maternal education, time spent for learning before an English test, students' exposure to visits of classes from an English speaking country, exposure to foreign language competitions at school, students' preference of text types assigned for writing, students' self-evaluation of their writing in English, their well-being during writing in English at school, students' perceived difficulty of writing in English, students' perceived usefulness of writing in English, and their exposure to English in students' home environment. Linguistic variables are analysed separately. The model represents a unique contribution to science in Slovenia and abroad. As such it is a basis for further research of foreign language writing ability, its better understanding and applicative recommendations at all levels of education leading to an improvement of foreign language writing performance. Thereby, it represents better future career possibilities for all final users of foreign languages. The results of linguistic variables represent a basis for a possible improvement of the EFL national assessment system and didactic improvement in the field of foreign language education.

Ključne besede:English as a Foreign Language, writing, writing variables, young learners

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj