izpis_h1_title_alt

Neoliberalna etika digitalnega mikropodjetništva : ponazoritev neoliberalnega diskurza na družbenih omrežjih
ID Ivanuša, Lucija (Avtor), ID Kovačič, Gorazd (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,30 MB)
MD5: 650A1852A49F452886723AE2C46FA5BC

Izvleček
Diplomska naloga se ukvarja z razširitvijo neoliberalne ideologije na družbena omrežja. Posebno se ukvarja s subkulturo mikropodjetnikov, ki je v nalogi razdeljena v dve skupini; tiste, ki prodajajo življenjski stil, in tiste, ki prodajajo svoje izdelke. Obe skupini za svojo dejavnost uporabljata neoliberalni diskurz. Diploma dokazuje, da neoliberalizem ustvarja nov ideološki diskurz, ki podpira podjetništvo, in trdi, da je podjetništvo bolj izpopolnjujoče kot druge oblike dela. Prvič, ideologija se širi s pomočjo participativnega komunikacijskega modela, kjer lahko tudi gledalci sodelujejo v ustvarjanju diskurza. Ne gre torej za sporočanje s strani avtoritet, pač pa uspešnejših posameznikov. Drugič, neoliberalizem uspehe pripisuje internalnim lastnostim posameznikom in ne njihovim življenjskim okoliščinam. To prevzema tudi diskurz. Tretjič, neoliberalizem se pri upravičevanju svojih prioritet opira na obljubo samoaktualizacije in doseganja neke želene življenjske estetike. Ugotovimo tudi, da je delo v neoliberalizmu vedno bolj prekarizirano, razdrobljeno in devaluirano. Delavci zato iščejo stabilnejše in bolj osrečujoče možnosti, ki jih neoliberalizem ponuja v obliki mikropodjetništva. Pri tem ne gre spregledati, da je tudi mikropodjetništvo oblika prekarnega dela, a je v neoliberalnem diskurzu prikazan kot etika samoaktualizacije. Ideološki diskurz je v diplomi ponazorjen s semiološko in diskurzivno analizo vzorčnih objav.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:neoliberalna ideologija, družbena omrežja, mikropodjetništvo, estetizacija življenja, ideološki diskurz
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[L. Ivanuša]
Leto izida:2023
Št. strani:60 str.
PID:20.500.12556/RUL-151420 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:[330.831.8: 334.72]:316.472.4(043.2)
COBISS.SI-ID:169495043 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:05.10.2023
Število ogledov:976
Število prenosov:88
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The Neoliberal Ethics of Digital Microentrepreneurship : diplomsko delo
Izvleček:
The thesis deals with the extension of neoliberal ideology to social media. It deals specifically with the subculture of microentrepreneurs, which are divided into two groups; those who sell a lifestyle and those who sell their products. Both groups use neoliberal discourse for their promotion. The thesis demonstrates that neoliberalism creates a new ideological discourse that supports entrepreneurship, and that entrepreneurship is more fulfilling than other forms of work. First, ideology is spread through a participatory communication model, where viewers can also participate in the creation of the discourse. It is not being disseminated by authorities, but rather by successful people. Second, neoliberalism attributes success to the internal qualities of individuals rather than their life circumstances. This is reflected in the discourse. Third, in justifying its priorities, neoliberalism relies on the promise of self-actualization and the achievement of a desired aesthetic of life. We also find that work in neoliberalism is increasingly precarious, fragmented and devalued. Workers are therefore looking for more stable and happier options. Neoliberalism offers them in the form of microentrepreneurship. It should not go unnoticed that microentrepeneurship is also a form of precarious work, but neoliberal discourse presents it as something else – an ethic of self-actualisation. The ideological discourse is illustrated with semiological and discursive analysis of sample posts.

Ključne besede:neoliberal ideology, social media, microentrepreneurship, aesthetization of life, ideological discourse

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj