izpis_h1_title_alt

Sodobna rekonstrukcija oblačil hanfu: interakcija med sodobnimi modnimi trendi in rekonstruiranimi zgodovinskimi opravami : interakcija med sodobnimi modnimi trendi in rekonstruiranimi zgodovinskimi opravami
ID Knific, Ana (Avtor), ID Vampelj Suhadolnik, Nataša (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Veselič, Maja (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,41 MB)
MD5: 157C05FABFA4504C1640B3479E7C4445

Izvleček
Gibanje za obuditev oblačil hanfu, družbeno gibanje, ki se je začelo leta 2003 z namenom obuditve »tradicionalne kitajske kulture« je hanfu, zgodovinska oblačila iz časov cesarskih dinastij na Kitajskem, ponovno predstavilo širši javnosti sodobnega časa. Eden od glavnih začetnih ciljev gibanja, je bil preko oblačil hanfu izražati ter širšo (kitajsko) javnost osveščati o lastni kulturni identiteti, s poudarkom na hanski identiteti, ki je bila po mnenju nekaterih udeleženk_cev gibanja v zadnjih desetletjih potlačena. Gibanje je sprožilo tudi začetek večmilijonske industrije izdelave hanfujev, v kateri je mogoče najti tako izredno specializirane trgovine z luksuznimi, ročno narejenimi izdelki, kot take, ki so bolj dostopne povprečni_emu potrošnici_ku. S širjenjem gibanja je prišlo tudi do čedalje večjega povpraševanja po opravah hanfu, kar pomeni, da je pri produkciji prišlo do vizualnih in praktičnih prilagoditev, prav tako pa so se znotraj samega gibanja, ki se je sčasoma razvilo v nekaj bližjega modni subkulturi, razvili novi stili in t.i. moderni hanfuji, na dizajne katerih bolj očitno vplivajo tudi tekoči sodobni modni trendi. Tako kot gibanje samo, se je tudi hanfu preobrazil ne zgolj oblikovno pač pa tudi pomensko – iz simbola upora in kulturnega preporoda v gibanju v komercialni produkt, hkrati pa tudi sredstvo preko katerega lahko posameznice_ki izražajo lastno identiteto. Eden glavnih ciljev naloge je bil preko analize dveh spletnih trgovin ugotoviti do kolikšne mere se vpliv sodobnih modnih trendov kaže pri dizajnih modernih hanfujev, hkrati pa tudi ugotoviti, ali je izmenjava med sodobnimi modnimi trendi in modernimi hanfuji obojestranska. Glede na to, da so oblačila del izraza identitete vsake_ga posameznice_ka, pa je bil del naloge posvečen tudi ugotavljanju trenutne pozicije oblačil hanfu v globalni modni sferi, ter kot sredstva za zapolnitev vrzeli v kulturni identiteti kitajske mladine.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:hanfu, gibanje hanfu, moderna rekonstrukcija, tradicionalna oblačila, postmoderna identiteta
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[A. Knific]
Leto izida:2023
Št. strani:83 str.
PID:20.500.12556/RUL-151033 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:7(510)
COBISS.SI-ID:169876995 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:28.09.2023
Število ogledov:1053
Število prenosov:41
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Kitajski jezik
Naslov:Modern reconstruction of hanfu clothing: mutual interaction between modern fashion trends and reconstructed historical clothing : diplomsko delo
Izvleček:
The Hanfu movement, a social movement that started in 2003 with the purpose of re-awakening the »Chinese traditional culture«, has re-introduced Chinese historical clothing from the times of imperial dynasties – hanfu – to the general public. One of the movement’s initial goals was to, through hanfu clothing, raise awareness of one's own culture – with the focus being on the culture of the Han ethnic group – amongst the general (Chinese) public. The movement also set off a multimillion hanfu industry, in which both extremely specialised stores with luxurious handmade products and stores with products that are more within the budget of an average consumer can be found. With the movement’s growth and an increase in demand for hanfu clothing, certain visual and practical adjustments were made in the production of hanfu, as new styles developed within the movement, including the so-called modern hanfu, which was visibly more influenced by current fashion trends. Just as the movement itself, hanfu also transformed not only shape-wise but also meaning-wise – from a symbol of subversion and cultural rebirth, into a commercial product, while at the same time also being the means by which individuals could express their own identity. One of the main goals of this dissertation thesis was to, through analysis of two online stores, find out how much influence modern fashion trends have on modern hanfu designs and to discover whether there exists an interchange between the two. As clothing is a part of every individual’s self-expression, a part of this thesis is also devoted to finding out the position of hanfu clothing in the global fashion sphere, as well as a means of filling the void in the cultural identity of the Chinese youths.

Ključne besede:hanfu, the hanfu movement, modern reconstruction, traditional garments, postmodern identity

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj