izpis_h1_title_alt

Uporabnost Vprašalnika o otrokovi predelavi senzornih prilivov pri otrocih z motnjo avtističnega spektra
ID Gričar, Nevenka (Avtor), ID Gosar, David (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (499,04 KB)
MD5: 9DBB002300B3928170DF3D1A4935982B
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://journals.um.si/index.php/education/article/view/3088 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Za otroke z motnjo avtističnega spektra so poleg težav na področju socialne komunikacije ter nefleksibilnega vedenja značilne težave pri odzivanju na senzorne prilive. Naš namen je bil oceniti občutljivost Vprašalnika o otrokovi predelavi senzornih prilivov za prepoznavanje posebnosti senzorne predelave pri otrocih z motnjo avtističnega spektra. Na podlagi odgovorov 108 staršev nevrotipičnih otrok in 27 otrok z motnjo avtističnega spektra (3–10 let) smo ugotovili, da vprašalnik med skupinama dobro razlikuje. Vprašalnik lahko uporabljajo strokovnjaki s področja zdravstva, šolstva ali socialnega varstva in je novost na področju prepoznavanja motnje senzorne predelave v Sloveniji. Pridobljene informacije pomagajo načrtovati podporo otroku s senzornimi izzivi.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:senzorna integracija, ocenjevanje, motnja senzorne predelave
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:ZF - Zdravstvena fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:15.09.2023
Leto izida:2023
Št. strani:Str. 295-313
Številčenje:Letn. 16, št. 3
PID:20.500.12556/RUL-150913 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:616.896:796.012.1
ISSN pri članku:1855-4431
DOI:10.18690/rei.16.3.3088 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:165548547 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:27.09.2023
Število ogledov:690
Število prenosov:33
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Revija za elementarno izobraževanje
Založnik:Pedagoška fakulteta, Pedagoška fakulteta, Založba PEF, Pedagoška fakultete Univerze, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta, Univerzitetna založba Univerze
ISSN:1855-4431
COBISS.SI-ID:239555072 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.
Začetek licenciranja:15.09.2023

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Utility of the Questionnaire on children’s processing of sensory input in children with autism spectrum disorder
Izvleček:
Utility of the Questionnaire on Children’s Processing of Sensory Input in Children with Autism Spectrum Disorder In addition to difficulties with social communication and behaviour flexibility, children with autism spectrum disorder (ASD) often experience difficulty responding to sensory input. Our aim was to assess the sensitivity of the Questionnaire on Children’s Processing of Sensory Input to sensory issues experienced by children with ASD. Based on the responses of 108 parents of neurotypical children and 27 parents of children with ASD (3 to 10 years), we found that the questionnaire differentiated well between the groups. The questionnaire may be used by health, education or social services professionals and represents a novel tool for recognizing sensory processing difficulties in children. Information gained from it can help plan additional supports for children with sensory challenges.

Ključne besede:sensory integration, assessment, sensory processing disorder

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj