izpis_h1_title_alt

Metodološka infrastruktura slovenističnega jezikoslovja : primer kritične analize diskurza (KAD)
ID Bergoč, Simona (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (69,46 KB)
MD5: DA10779F98B05E97EA6D4DF27C06B00F
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-28/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V prispevku je predstavljena kritična analiza diskurza kot eden od metodoloških infrastrukturnih virov slovenističnega jezikoslovja. Skozi optiko zunajdisciplinarne in znotrajdisciplinarne kritike analizira temeljne izzive discipline: prva kritika je utemeljena na drugačnih epistemoloških izhodiščih ter pojmih objektivnosti ter subjektivnosti, zato se za razvoj KAD pokaže manj relevantna, druga, ki jo izrekajo raziskovalci znotraj same discipline, se pokaže za bolj konstruktivno, saj izpostavlja potrebo po reflektiranju vloge KAD kot raziskovalnega in akademskega gibanja.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:analiza diskurza, objektivizem, akademski diskurz, socialni konstruktivizem, slovenistično jezikoslovje
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2009
Št. strani:Str. 49-55
PID:20.500.12556/RUL-150879 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:811.163.6'42-13
COBISS.SI-ID:512567936 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:25.09.2023
Število ogledov:654
Število prenosov:27
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Infrastruktura slovenščine in slovenistike
Uredniki:Marko Stabej
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete
Leto izida:2009
ISBN:978-961-237-333-7
COBISS.SI-ID:248431360 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:28

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The paper considers critical discourse analysis (CDA) as one of the methodological infrastructure resources of Slovene linguistics. The fundamental challenges of the discipline are discussed from critical extra-disciplinary and intra-disciplinary viewpoints. The first critical stance is based on different epistemological approaches and concepts of subjectivism and objectivism, and is thus less relevant for the development of CDA. The second, which comes from researchers within CDA, is more constructive as it stresses the need for reflecting on the role of CDA as a research and academic movement.

Ključne besede:critical discourse analysis, objectivism, academic discourse, social constructivism, Slovene linguistics

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj