izpis_h1_title_alt

Sodobna slovenska književnost v gimnazijskem učbeniku Branja 1 kot spodbuda za branje literarne klasike
ID Krakar-Vogel, Boža (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (83,53 KB)
MD5: A97F768F04A59F1A4941FD7B86D94DF2
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-29/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V članku poročam o empiričnem preverjanju vprašanja, kako so v praksi zaživela sodobna slovenska literarna besedila v srednješolskem berilu Branja 1, ki se medbesedilno navezujejo na sicer obvezno snov literarne klasike. Raziskava kaže, da se sodobne medbesedilne vzporednice pri pouku sicer obravnavajo, a bolj na ravni transmisijske informacije kakor dejavnega medbesedilnega branja z učinkovitimi bralnimi pristopi. Didaktizacija tega "nadstandardnega" dela književnega pouka bo zato morala v prihodnje iti v dve smeri: v razvijanje didaktičnih strategij medbesedilnega branja in v izbiranje recepcijsko primernejših, bolj komunikativnih sodobnih literarnih vzporednic.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:književna didaktika, sodobna slovenska književnost, literarna klasika, branje, gimnazije, Branja 1, sodobne literarne vzporednice, medbesedilno branje, didaktizacija
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2010
Št. strani:Str. 137-143
PID:20.500.12556/RUL-150680 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:821.163.6"19/20":371.671:028.5
COBISS.SI-ID:44027746 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:21.09.2023
Število ogledov:906
Število prenosov:38
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Sodobna slovenska književnost : (1980-2010)
Uredniki:Alojzija Zupan Sosič
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete
Leto izida:2010
ISBN:978-961-237-383-2
COBISS.SI-ID:253010432 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:29

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
In this paper I report on how effective the introduction of contemporary Slovene literary texts into the secondary school reader Branja 1 has been in practice. The research shows that contemporary intertextual parallels are treated in the classroom, but more at the level of the transfer of information than actual intertextual reading involving effective reading approaches. For this reason, in the future the devising of a didactic approach to this "above standard" part of literature teaching should progress in two directions: the development of teaching strategies for intertextual reading, and the selection of contemporary literary parallels that are more communicative and more appropriate in terms of reception.

Ključne besede:didactics, contemporary Slovene literature, literary classics, reading, secundary schools, Branja 1, contemporary literary parallels, intertextual reading, devising a teaching approach

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj