Namen naloge je raziskati, ali in kako informacijsko modeliranje zgradb (BIM) vpliva na univerzitetno izobraževanje na področju arhitekture, inženirstva in gradbeništva (AEC) po svetu. Temelji na teoretičnih scenarijih iz literature o vplivu BIMa na izobraževanje. Med skupnostjo profesorjev in raziskovalcev, ki se ukvarjajo z BIM, je bila izvedena anketa. Po elektronski pošti je bilo poslanih 921 vabil, prejetih pa 125 odgovorov s šestih celin, vendar največ iz Severne Amerike, Evrope in Azije. Poleg vprašalnika, sestavljenega iz 20 vprašanj v obrazcih Google Forms, je bil z izbranimi anketiranci opravljen intervju prek videokonference. Ugotavljamo, da je BIM kljub številnim izzivom dejansko že preoblikoval izobraževanje, kar je spodbudilo ponovno ovrednotenje načina vključevanja interdisciplinarnega znanja in izboljšalo pripravljenost študentov na skupno delo v industriji AEC. Poleg tega si učitelji zavestno prizadevajo, da se BIM ne bi obravnaval zgolj kot nabor orodij ali nišno strokovno znanje ampak šiše. Poudarek je na spodbujanju razumevanja BIM kot celostnega koncepta, ki vključuje optimizacijo procesov in učinkovito upravljanje informacij. Na podlagi scenarijev vpliva BIM je raziskava pokazala, da prevladujejo preprostejši scenariji: (scenarij 1) vključitev BIM v izobraževanje kot orodja za modeliranje, (scenarij 2) izboljšanje metod upravljanja gradnje in (scenarij 3) vključitev orodij BIM v posebne kontekste predmetov. Poleg tega so anketiranci opredelili potrebo po premagovanju tehničnih ovir, spodbujanju praktičnih izkušenj v realnem času, izboljšanju sodelovanja med disciplinami in poudarjanju širšega pomena načel BIM, ne le programskih orodij. S tem so poudarili BIM kot orodje, ki odpravlja strokovne silose ne le v gradbeni inženirski praksi, temveč tudi v izobraževanju.
|