izpis_h1_title_alt

Idejna zasnova in karakterizacija aerodinamičnih lastnosti preobraznega krila
ID Slapničar, Luka (Avtor), ID Brojan, Miha (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (24,71 MB)
MD5: F31C4224496318F27E2C673CC3F77868

Izvleček
Krilo letala je zasnovano tako, da omogoča letenje pri vseh fazah leta pri različnih pogojih. Krilo je najbolj optimalno samo pri enem pogoju letenja. Ker se pogoji leta vedno spreminjajo, bo letalo le redko letelo pri najbolj optimalni točki. Ena rešitev tega problema je preobrazno krilo, ki s spreminjanjem geometrije krila izboljša učinkovitost letala v vsaki fazi. V diplomskem delu smo naredili idejno zasnovo preobraznega krila s spreminjajočo ukrivljenostjo profila krila. Aerodinamične lastnosti preobraznega krila so bile izmerjene v vetrovniku pri različno preobraženih profilih krila, Reynoldsovih številih in vpadnih kotih. Primerjava podatkov med osnovnim profilom krila in vsemi profili krila prikazuje dvig maksimalnega koeficienta vzgona iz 1,09 na 1,52 in dvig aerodinamičnega izkoristka iz 5,76 na 6,9.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:preobrazno krilo, aeroprofil, aerodinamika, vetrovnik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FS - Fakulteta za strojništvo
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[L. Slapničar]
Leto izida:2023
Št. strani:XX, 50 str.
PID:20.500.12556/RUL-148996 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:629.7.025.4:533.6.07(043.2)
COBISS.SI-ID:171187971 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:02.09.2023
Število ogledov:522
Število prenosov:118
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Conceptual design and characterization of aerodynamic properties of a morphing wing
Izvleček:
The aircraft wing is designed in such a way, that it allows the aircraft to fly in all flight phases at different conditions. The wing is optimal at only one flight condition. Due to the changing flight conditions, the aircraft rarely flies at the most optimal point. One solution to this is morphing wing, which improves aircraft by altering wings geometry to accommodate changing flight conditions. During bachelor thesis, we created a conceptual design of a morphing wing, with variable camber. Aerodynamic properties of the morphing wing were measured in a wind tunnel at different morphed airfoil geometries, Reynolds numbers and angle of attacks. Comparison of data between baseline airfoil and all airfoils showed an increase of max. lift coefficient from 1,09 to 1,52 and lift to drag ratio from 5,76 to 6,9.

Ključne besede:morphing wing, airfoil, aerodynamics, wind tunnel

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj