Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Jugoslovanska socialistična umetnost na ameriškem trgu : primer prodajne galerije Adria Art v New Yorku 1967–1968
ID
Zgonik, Nadja
(
Avtor
)
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(455,56 KB)
MD5: 5A85EB5000A37DB65C6AC79532A5F08B
URL - Izvorni URL, za dostop obiščite
https://www.ckz.si/11-novice/publikacije/201-283-in-284-stevilka-ckz
Galerija slik
Izvleček
Leta 1967 je bila v New Yorku odprta prva jugoslovanska prodajna galerija, Adria Art Gallery. Med ZDA in komunistično Jugoslavijo je od petdesetih let dalje potekala živahna ekonomska in kulturna izmenjava, kar je v času hladne vojne Jugoslavijo med komunističnimi državami postavljalo v poseben položaj. Eksperimentalno je razvijala družbo, v kateri se je v šestdesetih letih začel socializem mešati s tržnim gospodarstvom in vplivi ameriške potrošniške kulture. Članek pojasnjuje kulturnopolitični kontekst, ki je omogočil, da je socialistična država v mestu, ki je po drugi svetovni vojni postalo zahodna umetnostna prestolnica sveta, odprla svojo prvo prodajno galerijo in preizkusila umetnike na prostem trgu. Njeno zgodovino in odzive na njeno delovanje raziskujemo s sekundarnim gradivom, časopisnimi članki, dostopnimi na dLib in v hemeroteki MG + MSUM, arhivsko gradivo o njenem delovanju se namreč ni ohranilo. Z ustanovitvijo prodajne galerije sta združila moči ameriško zastopstvo jugoslovanskega podjetja za mednarodno trgovino Intertrade iz Ljubljane in Zoran Kržišnik, ravnatelj ljubljanske Moderne galerije, kot njen programski vodja, ki si je prizadeval, da bi se z mednarodnimi nagradami potrjeni jugoslovanski umetniki uveljavili še na umetnostnem trgu. Zaradi gospodarske krize leta 1968 in ker podjetje, ki se je ukvarjalo s prodajo smuči in stolov, ni razumelo načel umetnostnega trga, je šla galerija po letu dni v likvidacijo.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
umetnostni trg
,
ameriško-jugoslovansko kulturno sodelovanje
,
kulturna diplomacija
,
vesternizacija
,
amerikanizacija
,
Jugoslavija
Vrsta gradiva:
Članek v reviji
Tipologija:
1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:
ALUO - Akademija za likovno umetnost in oblikovanje
Status publikacije:
Objavljeno
Različica publikacije:
Objavljena publikacija
Leto izida:
2021
Št. strani:
Str. 30-43
Številčenje:
Let. 49, št. 283
PID:
20.500.12556/RUL-148782
UDK:
316.7:069
ISSN pri članku:
0351-4285
COBISS.SI-ID:
101987843
Avtorske pravice:
Licenca Creative Commons CC BY-NC-ND je navedena na dnu vseh spletnih strani revije (
https://www.ckz.si/
), pridobljeno soglasje s strani založnika. (Datum opombe: 31. 1. 2024)
Datum objave v RUL:
31.08.2023
Število ogledov:
472
Število prenosov:
55
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Objavi na:
Gradivo je del revije
Naslov:
Časopis za kritiko znanosti
Skrajšan naslov:
Čas. krit. znan.
Založnik:
Inštitut Časopis za kritiko znanosti
ISSN:
0351-4285
COBISS.SI-ID:
672783
Licence
Licenca:
CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:
Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Yugoslav socialist art on the American market : the case of the Adria Art sales gallery in New York (1967–1968)
Izvleček:
In 1967, New York saw the opening of Adria Art Gallery, the first Yugoslav sales gallery in the city. Since the fifties, there had been a blooming economic and cultural exchange between the U.S. and Yugoslavia, making Yugoslavia an important exception among the communist countries during the Cold War. Yugoslavia was experimenting by combining socialism with aspects of the market economy and American consumer culture. The paper explains the cultural and political context that enabled the socialist country to establish an art dealership in the art capital of the West and offer the works of Yugoslavian artists on the free market. The gallery’s history and public reception are examined through secondary sources such as newspaper articles available on dLib and the MG+MSUM newspaper library (archive sources about Adria Art Gallery’s operations have not been preserved). The sales gallery was founded when the Ljubljana-based international trade company Intertrade joined forces with Zoran Kržišnik, the director of the Museum of Modern Art in Ljubljana. One of Kržišnik’s main goals was to give award-winning Yugoslavian artists the opportunity to make a name for themselves in the international art market. However, the economic crisis in 1968 and Intertrade’s poor understanding of the art market (they primarily dealt in ski apparel and chairs) resulted in the gallery closing down after a year of operations.
Ključne besede:
art market
,
American-Yugoslavian cultural exchange
,
cultural diplomacy
,
Westernization
,
Americanization
Projekti
Financer:
ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:
P6-0376
Naslov:
Gledališke in medumetnostne raziskave
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj