izpis_h1_title_alt

Odnos učiteljev razrednega pouka do prehranske oskrbe otrok v osnovnih šolah : magistrsko delo
ID Pirc, Urška (Avtor), ID Kostanjevec, Stojan (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Erjavšek, Martina (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,49 MB)
MD5: C949C36F97CE094D4D05EA99AB3E7E88

Izvleček
Za delovanje in rast našega organizma je pomemben proces prehranjevanja. Prehranske navade se oblikujejo skozi proces odraščanja in nato skozi celotno življenje. Na njihovo oblikovanje vplivajo številni dejavniki. Učitelji razrednega pouka, ki s svojimi učenci preživijo veliko časa, predstavljajo enega izmed številnih dejavnikov pomembnih za oblikovanje prehranskih navad otrok. Ravno zaradi skupnega časa v šoli, kjer poteka tudi prehranjevanje, je učitelj vzor, katerega odnos do zdrave prehrane, način prehranjevanja ter stališč glede šolske prehrane, vplivajo na oblikovanje prehranskih navad učencev. Namen magistrskega dela je bil ugotoviti odnos učiteljev razrednega pouka do prehrane, ki jo šole ponudijo svojim učencem. Šolsko prehrano osnovne šole organizirajo v skladu s Smernicami za prehranjevanje v vzgojno-izobraževalnih zavodih (Ministrstvo za zdravje, znanost in šport, 2021) in največkrat pripravljajo šolsko malico in kosilo, ter ponekod še šolski zajtrk in popoldansko malico. V času prehranjevanja otrok na razredni stopnji je prisoten učitelj razrednega pouka. V raziskovalnem delu magistrskega dela smo uporabili kvantitativen raziskovalni pristop in za pridobivanje podatkov uporabili anketo, ki jo je izpolnilo 161 učiteljev razrednega pouka. Ugotovili smo, da se učitelji dobro zavedajo pomena zdravega življenjskega sloga in pomembnosti svoje vloge za oblikovanje prehranskih navad učencev. Učitelji so pomemben del šolske prehrane, saj aktivno sodelujejo v številnih dejavnostih, ki so pomembne za prehrano otrok v šoli. Odnos učitelja razrednega pouka do prehranjevanja je pomemben tudi za njegovo poučevanje prehranskih vsebin, saj svojim učencem velikokrat posreduje snov tudi z lastnih zgledom. Pridobljeni rezultati lahko pripomorejo k boljšemu načrtovanju in izvajanju prehranskega poučevanja ter spodbujanju zdravega prehranskega vedenja otrok. Vloga učiteljev je, da aktivno sodelujejo pri oblikovanju dejavnosti, ki so povezane s prehranskim izobraževanjem in prehranjevanjem otrok v šoli.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:osnovna šola, zdrava prehrana, šolska prehrana, učenci, učitelji razrednega pouka
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:U. Pirc
Leto izida:2023
Št. strani:58 str.
PID:20.500.12556/RUL-148542 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:64(043.2)
DOI:20.500.12556/RUL-148542 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:162359811 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:26.08.2023
Število ogledov:975
Število prenosov:69
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Attitudes of Primary School Teachers towards Pupil Nutrition
Izvleček:
Eating is important for the functioning and growth of our organism. Eating habits are shaped through the process of growing up and then throughout life. Their formation is shaped by many factors. Classroom teachers, who spend a lot of time with their pupils, are one of the many factors important in shaping children's eating habits. It is the time spent together at school, where eating takes place, that makes the teacher a role model whose attitudes towards healthy eating, eating habits and views on school meals influence eating habits of pupils. The aim of the master thesis was to find out the attitudes of classroom teachers towards the food offered by schools to their pupils. Primary schools organise school meals according to the Guidelines for School Food in Educational Institutions (Ministrstvo za zdravje, znanost in šport, 2021), and most often provide a school snack and lunch, and sometimes a school breakfast and afternoon snack. The classroom teacher is present in the classroom during the meals. In the research part, we used a quantitative research approach and a survey of 161 classroom teachers to collect data. We found out that teachers are well aware of the importance of healthy lifestyles and the importance of their role in shaping pupils' eating habits. Teachers are an important part of school nutrition, actively participating in many activities that are key to the nutrition of children in school. The attitude of the class teacher towards nutrition is also important for his teaching of nutrition, as he often teaches his pupils by self example. The results can help to better plan and implement nutrition education and promote healthy eating behaviour in children. The role of teachers is to play an active part in designing activities related to nutrition education and nutrition for children at school.

Ključne besede:elementary school, healthy food, school food, pupils, primary school teachers

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj