izpis_h1_title_alt

Z nasprotne strani zrcala : iskanje smisla v jeziku oblikovanja
ID Predan, Barbara (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (203,86 KB)
MD5: 3268848BB0CEC3E773E67DFE98179DAF
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.ff.uni-lj.si/publikacije/umetnost-med-prakso-teorijo Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V besedilu smo si zadali najti smisel v jeziku oblikovanja. Če je namreč Proustovo sporočilo v knjigi Iskanje izgubljenega časa, da lahko le ume-tniško ustvarjanje reši človeka pred minljivostjo in da življenju nek smi-sel, je v danem kontekstu vprašanje vezano na iskanje smisla v jeziku, ki osmišlja oblikovanje. Da bi do tega prišli, pa smo si zastavili naslednji vprašanji: Kaj sploh mislimo s tem, ko zapišemo jezikoblikovanja? Kako se kaže kontekst narave v jeziku oblikovanja? V besedilu še pokažemo, da sta obe vprašanji ključni predvsem zato, ker se z njima vračamo v 19. stoletje, torej v čas, ko so se postavljali teme-lji profesionalizacije oblikovanja kot discipline. Odgovori nanju pa hkrati začrtajo odločilne transformacije misli v oblikovanju 20. stoletja ter se kot odmev v jeziku oblikovanja porajajo tudi v 21. stoletju. Povedano dru-gače, izraščajoč se iz Wittgensteinovskega konteksta jezika kot življenj-ske forme, smo si prek raziskave zadali razumeti, kako se je komaj for-mirajoča disciplina oblikovanja v obstoječi jezik skupnosti prepletla in sčasoma formirala nove besede ali nove pomene besed. Raziskava nas je vrnila k pisanju Johna Ruskina, viktorijanskega umetnostnega kritika in misleca, o arhitekturi in oblikovanju. Ruskin je med razcvetom indu-strializacije stal na razpotju med novim in starim. Zaznaval je rojstvo nove discipline, vendar se pri osmišljanju ni odločil črpati iz jezika napredka, iz priročnosti industrializacije, temveč se je odločil za črpanje iz narave, kot antipod tako imenovanim tehnološkim prebojem tistega časa. Izbrani primer je pokazal, kako je Ruskinova misel v veliki meri vplivala na osmišljanje in nadaljnji razvoj jezika v polju teorije oblikovanja ter tudi na disciplino oblikovanja v širšem kontekstu prakse.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:teorija oblikovanja, jezik oblikovanja
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:ALUO - Akademija za likovno umetnost in oblikovanje
Leto izida:2021
Št. strani:Str. 73-85
PID:20.500.12556/RUL-148451 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:7.01
COBISS.SI-ID:79014659 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:23.08.2023
Število ogledov:412
Število prenosov:29
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Umetnost med prakso in teorijo : teoretski pogledi na umetnostno realnost na pragu tretjega tisočletja
Uredniki:Jožef Muhovič
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Založba Univerze
Leto izida:2021
ISBN:978-961-7128-05-5
COBISS.SI-ID:76193539 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj