Magistrsko delo preučuje poglede najstnikov na fantazijsko literaturo in njeno obravnavo pri pouku angleščine kot tujega jezika. Kljub temu, da je fantazijska literatura med številnimi bralkami in bralci priljubljena literarna zvrst, so mnogi mnenja, da jim ne približa resničnosti. Splošno prepričanje, da so fantazijske vsebine še posebej priljubljene med mladimi, ki cenijo zabavno in sproščujočo tematiko, še dodatno prispeva k njenemu statusu manj pomembne literature. Dejstvo, da gimnazijski in srednješolski učitelji angleščine v slovenskih šolah lahko
deloma samostojno izbirajo literarna dela, katera sami ocenjujejo kot ustrezna za navajanje mladih na branje leposlovja, onemogoča uvid v pogostnost njene obravnave pri pouku tujega jezika. Ta je lahko smiselna, saj mladim približa raznolikost literarnih zvrsti ter soustvarja zanimivo učno vsebino, prav tako pa jim omogoča, da primerjajo in kritično presojajo različna
literarna besedila. V teoretičnem delu magistrske naloge so sprva predstavljeni pomen domišljije za mlade, definicija fantazijskega žanra, mnenja o njegovi literarni vrednosti, kot tudi domišljijski elementi, prisotni v literaturi skozi čas. Zatem so predstavljene razvojne značilnosti najstnikov, pomen fantazijske literature za mlade in njihovo počutje. V zaključnem delu teoretičnih poglavij so navedene še nekatere morebitne prednosti uporabe fantazijskega žanra pri pouku angleščine. Empirični del tvorijo rezultati anket, izvedenih med slovenskimi srednješolskimi, zlasti gimnazijskimi najstniki ter intervjuja z gimnazijskima učiteljema
angleščine, ki razkrivajo odnose mladih do fantazijske literature in do njene obravnave pri pouku angleščine.
|