izpis_h1_title_alt

Težave slovenskih dijakov in študentov v tesnih medosebnih odnosih med pandemijo covida-19
ID Puklek Levpušček, Melita (Avtor), ID Poredoš, Mojca (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (290,47 KB)
MD5: 5E1271BFDFF1BFA54E938F0321056221
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://cepsj.si/index.php/cepsj/article/view/1400/608 Povezava se odpre v novem oknu
URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/7510/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V študiji sva preučevali težave v tesnih medosebnih odnosih, s katerimi so se spoprijemali slovenski dijaki in študentje, stari od 18 do 25 let, med pandemijo covida-19. Primerjali sva stopnjo težav v tesnih odnosih na področjih odnosov s prijatelji, vzpostavljanja nove partnerske zveze, spolnosti, trenutnega partnerskega odnosa, starševskega nadzora in prebivanja s starši ter družinskih konfliktov v času pred pandemijo in v prvih dveh valovih pandemije. Zanimala naju je tudi povezanost nekaterih demografskih spremenljivk z zaznanimi težavami v tesnih odnosih. Rezultati so pokazali, da se je stopnja zaznanih težav v času dveh valov pandemije povišala na vseh šestih področjih odnosov, najbolj na področju odnosov s prijatelji in vzpostavljanja nove partnerske zveze. Stopnja zaznanih težav je bila povezana tudi z izobraževalno stopnjo udeležencev, s spolom, prisotnostjo ali z odsotnostjo partnerskega razmerja in s spremembo prebivališča. Študija nudi strokovnim delavcem na področju vzgoje in izobraževanja vpogled v socialno-emocionalno življenje mladih v času nenormativnega življenjskega dogodka in omogoča razmislek o intervencijah ob podobnih dogodkih v prihodnosti.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:tesni medosebni odnosi
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Založnik:University of Ljubljana, Faculty of Education
Leto izida:2023
Št. strani:Str. 163-187
Številčenje:Vol. 13, no. 2
PID:20.500.12556/RUL-148023 Povezava se odpre v novem oknu
ISSN:1855-9719
DOI:10.26529/cepsj.1400 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:120840963 Povezava se odpre v novem oknu
Avtorske pravice:
Licenca CC BY 4.0 je razvidna iz hiperpovezave (https://cepsj.si/index.php/cepsj/about) na besedi "CC BY 4.0 license" na dnu poglavja About the Journal. (Datum opombe: 21. 8. 2023)
Datum objave v RUL:21.08.2023
Število ogledov:365
Število prenosov:33
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:CEPS journal : Center for Educational Policy Studies journal = revija Centra za študij edukacijskih strategij
Založnik:Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani
ISSN:1855-9719
COBISS.SI-ID:252707584 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Difficulties in the close social relationships of Slovenian students during the Covid-19 pandemic
Izvleček:
This study examined the difficulties experienced by Slovenian uppersecondary school and university students aged 18 to 25 in their close social relationships during the Covid-19 pandemic. We examined the extent of social difficulties in six domains (relationships with friends, establishing a new relationship with an intimate partner, sexuality, relationship with a current intimate partner, parental control and living with parents, and family conflict) in the pre-pandemic period and in the first two waves of the pandemic. We were also interested in whether demographic variables were related to the students’ perceived social difficulties. The results showed that the severity of reported difficulties increased in all six domains during the government-imposed quarantine periods, with relationships with friends and the opportunity to establish new intimate relationships being the most affected. In addition, we found differences in the extent of perceived difficulties related to educational status, gender, intimate relationship, and change in living situations. The study offers insight into the socio-emotional life of students during a non-normative life event that educators should acknowledge.

Ključne besede:close social relationships

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj