izpis_h1_title_alt

Nove tekstne prakse v slovenskem gledališču in strategije uprizarjanja
ID Lukan, Blaž (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (68,94 KB)
MD5: 853F272B98EA12CF778711357ED526B3
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-31/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Prispevek se ukvarja s poskusom opredelitve novih tekstnih praks, ki se v slovenskem gledališču pojavljajo v zadnjih letih in jih uvrščamo v metodološko polje postdramskega, kakor ga je v delu Postdramsko gledališče opredelil nemški teoretik Hans-Thies Lehmann. Bolj kot prilagajanje postdramskih praks Lehmannovi teoriji pa ga zanimajo njihovi novi oz. prevrednoteni formalni postopki ter posebno razmerje do scenskega uprizarjanja. V ta namen natančneje analizira dramo Simone Semenič gostija ali zgodba o nekem slastnem truplu ali kako so se roman abramovič, lik janša, štiriindvajsetletna julia kristeva, simona semenič in inicialki z. i. znašli v oblačku tobačnega dima.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slovenska književnost, slovenska dramatika, slovensko gledališče, postdramsko, uprizarjanje, pripovedovalec, didaskalije, relativizacija
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2012
Št. strani:Str. 167-173
PID:20.500.12556/RUL-147965 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:821.163.6-2.09"20":792.02(497.4)
COBISS.SI-ID:3397211 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:17.07.2023
Število ogledov:1131
Število prenosov:32
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Slovenska dramatika
Uredniki:Mateja Pezdirc-Bartol
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete
Leto izida:2012
ISBN:978-961-237-541-6
COBISS.SI-ID:263953152 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:31
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The article attempts to characterize the new textual practices that have emerged in the Slovene theatre over the past few years, and belong to the methodological field of the post-dramatic as defined by the German theorist Hans-Thies Lehmann in his work Post-dramatic Theatre. Rather than exploring how these practices adapt to Lehmann's theory the article focuses on their new formal processes and their specific relation to stage performance. To that end, it gives a detailed analysis of Simona Semeničʼs drama the feast or the story of a savoury corpse or how roman abramovič, the personage janša, julia kristeva, age 24, simona semenič and the initials z. i. found themselves in a puff of tobacco smoke.

Ključne besede:Slovene literature, Slovene drama, Slovene theatre, post-dramatic, performance, narrator, didascalia, relativism

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj