izpis_h1_title_alt

(Ne)sodobnost srednješolskih učbenikov Jožeta Toporišiča
ID Vogel, Jerica (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (166,89 KB)
MD5: C6754C45997AABE4325CBBBC83F4E6CD
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-35/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Učbeniki Jožeta Toporišiča za pouk slovenskega jezika v gimnazijah se s svojim nastankom umeščajo v več kot 30-letno časovno obdobje med 1965 in 1998, zato je mogoče njihovo sodobnost presojati v primerjavi s sočasnimi učbeniki in z vidika današnjih smernic jezikovnega pouka. V prispevku sta zato najprej na kratko orisana modela jezikovnega pouka, ki sta na Slovenskem prevladovala v obdobju jezikovnodidaktičnega delovanja Toporišiča, ter načela, s katerimi se ta modela dopolnjujeta danes. Predstavljena so različna razmerja, v katera pri uresničevanju izbranega modela vstopa učbenik kot temeljna učna knjiga: do učitelja, učenca, stroke in tudi do širše družbe; in ki so podlaga za primerjalno analizo učbenikov, predstavljeno v osrednjem delu prispevka. Razprava se na podlagi rezultatov analize zaokroži z razmislekom o aktualnosti učbenikov Toporišiča z vidika temeljnih načel sodobnega pouka (prvega) jezika.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slovenščina, slovenščina kot prvi jezik, jezikovna didaktika, tradicionalni model, komunikacijski model, sporazumevalna zmožnost, učbeniki
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2016
Št. strani:Str. 523-532
PID:20.500.12556/RUL-147889 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:811.163.6'24:37.016:929Toporišič J.
COBISS.SI-ID:62594658 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:14.07.2023
Število ogledov:750
Število prenosov:32
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Toporišičeva obdobja
Uredniki:Erika Kržišnik, Miran Hladnik
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete
Leto izida:2016
ISBN:978-961-237-866-0
COBISS.SI-ID:286999296 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:35
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
Jože Toporišič wrote textbooks for teaching Slovene in secondary school over a period of more than 30 years, from 1965 to 1998. Their modernity can be assessed from two perspectives: in comparison with contemporary textbooks and teaching models; and in the light of today's language teaching. The article thus first briefly presents the traditional and communicative models of language teaching which were prevalent in Slovene schools at the time of Toporišič's didactic work and the same principles of modern first language teaching. The textbook as a fundamental educational book in the implementation of the chosen model enters different relationships: with the teacher, the student, the academic sphere and the wider society. These relationships are the starting point for a comparative analysis of the textbooks in the central part of the article. The discussion concludes with a reflection on the relevance of the textbooks written by Jože Toporišič, in the light of the principles of modern first language teaching.

Ključne besede:Slovenian language, Slovene as a first language, didactics of language, direct method, Synthetic method, traditional model, communicative model, communicative competence, textbooks

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj