V magistrskem delu je predstavljena uporaba kamišibaja pri obravnavi umetnostnih besedil pri pouku nemščine kot neobvezni (4. in 5. razred) in obvezni izbirni predmet (7. razred).
Cilj magistrskega dela je dati smernice za uporabo slikanic pri pouku nemščine v osnovni šoli, ki nudijo obravnavo medpredmetnih tem ter razvijajo tuje jezikovne in literarne zmožnosti. Izdelali smo didaktični enoti za dve slikanici Der Hase mit der roten Nase avtorja Helmeja Heineja in Zuhause kann überall sein pisateljice Irene Kobal in ilustratorke Freye Blackwood.
V teoretičnem delu so najprej predstavljene razvojne značilnosti otrok med šestim in devetnajstim letom starosti. Nato so predstavljeni učinki pripovedovanja zgodb ter predlogi za izbiro slikanic. V učnih načrtih so bili podrobno pregledani operativni cilji ter predvidene medpredmetne teme, ki se jih z rabo kamišibaja da doseči v 4., 5., 6., 7., 8. in 9. razredu. Sledi predstavitev kamišibaja in njegova raba pri pouku nemščine.
Teoretičnemu delu sledi praktični del, ki obsega analizo šestih slikanic, oblikovanih po kriterijih iz knjige Tell it Again – The Storytelling Handbook for Primary English Language Teachers avtoric Gaile Ellies in Jean Brewster, ter pridobljenih teoretičnih spoznanj. Predlogi vsebujejo natančno analizo del in didaktična priporočila za izvedbo v razredu.
Izmed šestih slikanic sta izbrani slikanici Der Hase mit der roten Nase in Zuhause kann überall sein zasnovani učni pripravi, ki sta bili izvedeni na OŠ Rovte v 4., 5. in 7. razredu. Z izvedbo na osnovni šoli želimo ugotoviti, kako uporabiti kamišibaj pri pouku nemščine, ter kakšna opažanja se pojavijo pri rabi le-tega.
|