izpis_h1_title_alt

Literarno branje in mladostniki
ID Žbogar, Alenka (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (73,42 KB)
MD5: 431C87067190D3F499F7ED92656BA553
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-33/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V prispevku so podane specifike branja leposlovja kot spoznavne in pomenotvorne dejavnosti razkrivanja bralčevih recepcijskih in kognitivnih zmožnosti ter aktiviranja bralčevega živčnega in psihičnega ustroja, in to glede na poseben tip bralca (mladostnika), ki ga stroka imenuje tudi mislec. Ustvarjalno, doživljajsko in kognitivno (kritično) literarno branje v srednjih strokovnih šolah in gimnazijah spodbujamo ob didaktičnih načelih sistemskosti, sistematičnosti, recepcijske sprejemljivosti, ustvarjalnosti in problemskosti.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:književna didaktika, literarno branje, ustvarjalno branje, doživljajsko branje, kognitivno branje, mladostniki
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2014
Št. strani:Str. 551-557
PID:20.500.12556/RUL-147567 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:377.3:028.5:82
COBISS.SI-ID:56058978 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:07.07.2023
Število ogledov:223
Število prenosov:33
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Recepcija slovenske književnosti
Uredniki:Alenka Žbogar
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete
Leto izida:2014
ISBN:978-961-237-707-6
COBISS.SI-ID:276084736 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:33
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The paper describes the specifics of the reading of literature as a cognitive and semantic activity that uncovers the reader's receptive and cognitive skills, as well as activating the reader's psychological frame - in relation to a specific type of reader (teenagers) that is also referred to by scholars as a thinker. Creative, experiential and cognitive (critical) reading of literature in academic and technical secondary schools is encouraged through the didactic principles of a systemic and systematic approach, receptive acceptability, creativity and problem solving.

Ključne besede:didactics, reading of literature, creative reading, experimental reading, cognitive reading

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj