izpis_h1_title_alt

Krizno komuniciranje in zaupanje v slovenske javnozdravstvene institucije med mladimi: primer Nacionalnega inštituta za javno zdravje : primer Nacionalnega inštituta za javno zdravje
ID Furlan, Nina (Avtor), ID Atanasova, Sara (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Kamin, Tanja (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,36 MB)
MD5: 2549BE048335BBC4FED661E8A32BBC5F

Izvleček
Pripravljenost javnozdravstvenih institucij in zaupanje vanje sta bila zaradi pojava epidemije covid-19 v začetku leta 2020 postavljena na pomembno preizkušnjo. V času takšnih izrednih razmer tako zaupanje kot krizno komuniciranje znatno pridobita na pomenu, še posebej pa je pomembna raven zaupanja v entiteto, ki komunicira preventivne ukrepe, kot je to pri nas Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ). Ker je komunikacijski pristop kot kompetenca institucije eden od pomembnejših dejavnikov gradnje zaupanja v to institucijo, je namen magistrske naloge identificirati ključne pristope in elemente kriznega komuniciranja NIJZ z mladimi odraslimi v obdobju epidemije in proučiti, kako jih slednji doživljajo ter kako ti pristopi krepijo ali slabijo njihovo zaupanje v NIJZ. Z izvedbo homogene fokusne skupine sem proučila stališča, poglede in mnenja mladih odraslih, natančneje podiplomskih študentov družboslovja o kriznem komuniciranju NIJZ in njegovem vplivu na njihovo zaupanje v to institucijo. Podatke sem analizirala s pomočjo tematske analize in ugotovila, da je vojaški pristop kriznega komuniciranja s strani NIJZ-jevih govorcev slabil zaupanje mladih odraslih v inštitut, racionalni pristop pa bi ga potencialno krepil. Kvalitativne ugotovitve tega magistrskega dela ponujajo priložnost za poglobitev razumevanja dosedanjih kvantitativnih rezultatov raziskav o zaupanju v javnozdravstvene inštitucije ter lahko služijo kot podlaga za oblikovanje komunikacijskih smernic za učinkovitejšo gradnjo zaupanja s komunikacijo specifičnim segmentom populacije, tj. z mladimi odrasli.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:krizno komuniciranje, zaupanje, Nacionalni inštitut za javno zdravje.
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[N. Furlan]
Leto izida:2023
Št. strani:66 str.
PID:20.500.12556/RUL-145776 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:316.77:614-053.81(043.2)
COBISS.SI-ID:152555779 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:13.05.2023
Število ogledov:745
Število prenosov:161
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Crisis communication and trust in Slovenian public health institutions among young adults: example of National Insitute of Public Health : magistrsko delo
Izvleček:
The outbreak of the covid-19 epidemic at the beginning of 2020 put public health institutions' readiness and trust in them to the test. During such emergency situations, both trust and crisis communication become far more significant, and the level of trust in the entity communicating preventive measures, such as National Institute of Public Health (NIJZ), is especially important. Since the communication approach as an institution's competence is one of the most important factors in building trust, the purpose of this master's thesis is to identify the key approaches and elements of crisis communication of the NIJZ with young adults during the epidemic and to study how they experience them and how these approaches strengthen or weaken their trust in NIJZ. I researched the attitudes, perspectives, and opinions of young adults, particularly post-graduate students of social sciences, on the NIJZ's crisis communication and its impact on their trust in this institution by conducting a homogeneous focus group. I used thematic analysis to analyze the data and concluded that a military approach to crisis communication used by NIJZ's representatives weakened young adults' trust in the institution, whereas a rational approach could potentially improve it. The qualitative findings of this master's thesis provide an opportunity to deepen understanding of the quantitative results of research on trust in public health institutions and can serve as a foundation for developing communication guidelines for more effective trust building through communication to specific segments of the population, such as young adults.

Ključne besede:crisis communication, trust, National Institute of Public Health.

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj