izpis_h1_title_alt

Upravljanje avtorskih pravic na filmski glasbi
ID Damjan, Matija (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (323,48 KB)
MD5: 571124373144843BBBC38B69E5E76DA6

Izvleček
Glasba je pomemben izrazni element v filmski umetnosti. Skladatelja, ki glasbo ustvari posebej za uporabo v filmu, zato slovenska zakonodaja priznava za soavtorja avdiovizualnega dela. Druge avtorje glasbe, ki je uporabljena v avdiovizualnih delih, pa se obravnava samo kot glasbene avtorje. Vendar se ustvarjalno delo skladatelja filmske glasbe razlikuje od prispevkov drugih filmskih umetnikov po tem, da je filmska glasba ustvarjena ločeno od preostalih prispevkov in jo je zlahka mogoče izkoriščati tudi samostojno, zunaj okvira avdiovizualnega dela. Da so skladatelji filmske glasbe hkrati glasbeni in filmski ustvarjalci, se v slovenski pravni ureditvi kaže tudi pri kolektivnem upravljanju avtorskih pravic, ki poteka drugače, če se filmska glasba izkorišča v okviru avdiovizualnega dela ali pa kot samostojno glasbeno delo. To razlikovanje delno odstopa od prevladujoče prakse v drugih primerljivih pravnih redih. Prispevek analizira pojem avtorstva avdiovizualnega dela in prispevkov k njemu po slovenskem pravu. Predstavlja, kako se je slovenski sistem kolektivnega upravljanja avtorskih pravic na filmski glasbi izoblikoval z odločitvami Urada RS za intelektualno lastnino, Sveta za avtorsko pravo in v sodni praksi. Opredeljena so sporna vprašanja pravne ureditve in predstavljene različne interpretacije, ki so jih zastopali različni deležniki.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:avdiovizualno delo, filmska glasba, avtorske pravice, skladatelji, kolektivno upravljanje
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:PF - Pravna fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.01.2022
Leto izida:2022
Št. strani:Str. 235-255, 403, 419
Številčenje:Letn. 82
PID:20.500.12556/RUL-144583 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:347.78:791.636:78
ISSN pri članku:1854-3839
DOI:10.51940/2022.1.235-255 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:132715267 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:02.03.2023
Število ogledov:390
Število prenosov:76
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Zbornik znanstvenih razprav
Skrajšan naslov:Zb. znan. razpr.
Založnik:Pravna fakulteta
ISSN:1854-3839
COBISS.SI-ID:223437312 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Film music rights management
Izvleček:
Music is an important expressive element in the film art. Slovenian legislation recognises a composer who creates music specifically for the use in a film (film score) as a co-author of the audiovisual work. Other authors of music used in audiovisual works are treated solely as musical authors. However, the creative work of film music composers differs from the contributions of other audiovisual artists as film music is created separately from other contributions and can easily be exploited independently, outside the scope of the audiovisual work. The fact that film music composers are simultaneously musicians and filmmakers is reflected in the Slovenian system of collective management of copyrights, which depends on whether film music is used in the context of an audiovisual work or as an independent musical work. This distinction partially deviates from the prevailing practice in other comparable legal orders. The paper analyses the concept of authorship of an audiovisual work and contributions to it under Slovenian law. It presents how the Slovenian system of collective management of copyrights in film music was shaped by the decisions of the Intellectual Property Office of the Republic of Slovenia, the Copyright Council and judicial practice. Controversial issues of legal regulation are defined and different interpretations represented by different stakeholders are presented.

Ključne besede:audiovisual work, film music, copyright, composer, collective management

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj