izpis_h1_title_alt

Ustvarjalne metode za spodbujanje otrokove odpornosti v kontekstu obšolskih dejavnosti : magistrsko delo
ID Rataj, Tina (Avtor), ID Šugman Bohinc, Lea (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,62 MB)
MD5: 18E4FE6A63D41DBD0F550235D772F823

Izvleček
Magistrsko delo osvetljuje vlogo kreativnih metod v kontekstu obšolskih dejavnosti. Kreativne metode predstavljajo v postmodernem socialnem delu eno od pomembnih dopolnilnih orodij, saj se mora socialna delavka/delavec na čimbolj raznovrsten način odzvati glede na raznovrstnost in edinstvenost sogovornikov, s katerimi soustvarja v procesih podpore in pomoči. Kreativne metode lahko uporabljamo na različne načine, v različnih kontekstih in z različnimi ciljnimi in starostnimi skupinami ljudi. V nalogi predstavim uporabo kreativnih metod pri spodbujanju in krepitvi otrokovih notranjih potencialov, prožne miselnosti in življenjskih veščin, kar prispeva k osebnostnemu razvoju in boljši osebni odpornosti pri spoprijemanju z življenjskimi izzivi. V teoretičnem uvodu teoretično raziščem in pojasnim koncept odpornosti, nadaljujem z odpornostjo v stroki socialnega dela nato pa opredelim obšolske dejavnosti. Ostalo teoretično podlago magistrskega dela opišem v okviru predstavitve društva Portret, ki izvaja kreativne metode za osnovnošolske otroke v programu Kreativne metode v vsakdanjem življenju. Teoretične osnove programa povežem s programsko aktivnostjo gledališke dejavnosti in primeri dobre prakse uporabe kreativnih metod. V empiričnem delu kvalitativno analiziram in sintetiziram podatke, ki sem jih sama ali skupaj s sodelavci v društvu zbrala z evalvacijskimi vprašalniki in intervjuji otrok – na temo ustvarjalnih metod in na temo krepitve odpornosti otrok v povezavi z njihovo gledališko dejavnostjo. Ugotovila sem, da so se otroci v skupini dobro počutili, da so pri sebi prepoznali veščine in nekatere osebnostne lastnosti, ki so jih tekom dejavnosti pridobili ali okrepili. Prav tako so prepoznali uporabnost pridobljenih veščin izven gledališkega prostora, v drugih kontekstih njihovega delovanja, na primer v šoli, med vrstniki in drugje. Zanimalo me je tudi, kako odpornost prepoznavajo starši otrok, ki so vključeni v gledališko dejavnost. Ugotovila sem, da večina staršev pri svojih otrocih dobro prepoznava njihove vire moči in odporno vedenje.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:odpornost, kreativne metode, dramska dejavnost, obšolske dejavnosti, postmoderno socialno delo, prožna miselnost
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FSD - Fakulteta za socialno delo
Kraj izida:Maribor
Založnik:[T. Rataj]
Leto izida:2023
Št. strani:120 str.
PID:20.500.12556/RUL-143913 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:159.92:37
COBISS.SI-ID:148416259 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:19.01.2023
Število ogledov:824
Število prenosov:48
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Creative methods for promoting children's resilience in the context of extracurricular activities
Izvleček:
This master's thesis highlights the role of creative methods in extracurricular activities. In postmodern social work, creative methods represent one of the most important complementary tools, as the social worker must respond in as many ways as possible, given the diversity and uniqueness of the interlocutors with whom she co-creates in the processes of support and help. Creative methods can be used in different ways, in different contexts, and with different target and age groups of people. The paper presents the use of creative methods to promote and strengthen the child's inner potential, flexible thinking and life skills, which contributes to personal development and better personal opportunities in coping with life's challenges. In the theoretical introduction, I theoretically explore and explain the concept of potential, continue with the development to social work, and then define extracurricular activities. I describe the rest of the theoretical basis of the master's thesis in the context of the Portret Presentation Society, which implements creative methods for elementary school children in the Creative Methods in Everyday Life program. I connect the theoretical basis of the program with the program activity of theater activities and examples of good practice in the application of creative methods. In the empirical part, I qualitatively analyze and synthesize the data I collected myself or together with my colleagues in the Portret Presentation Society through evaluation questionnaires and interviews with children - on the topic of creative methods and on the topic of strengthening children's improvement in connection with their theater activity. I found that the children felt comfortable in the group; that they recognized the skills and certain personality traits they had acquired or strengthened during the activity; they also recognized the usefulness of the skills they had acquired outside the theater space, in other contexts of their activity, for example, at school, among peers, and others. I was also interested in how parents later recognized a child so engaged in theater activities. I found that most parents are good at recognizing the sources of their children's strength and resilient behavior.

Ključne besede:progress, creative methods, drama activity, extracurricular activities, postmodern social work, flexible mindset

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj