izpis_h1_title_alt

Izbira materiala za zavorne ploščice v prototipnih dirkalnih avtomobilih
ID Skobir, Tilen (Avtor), ID Marinšek, Marjan (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,04 MB)
MD5: CF862A8B4B489B59E6CF6C5E3BDDB929

Izvleček
Zavore so pomemben del vsakega vozila, saj omogočajo nadzor nad njegovo hitrostjo. V modernih avtomobilskih zavornih sistemih je več hkratno delujočih komponent, največji vpliv imata disk in zavorne ploščice. Za slednje so se v preteklosti uporabljale zmesi materialov, v katerih sta bila azbest in baker, saj so z njimi ustvarili najučinkovitejšo zavorno zmes. Zaradi znanih negativnih zdravstvenih in okoljskih vplivov se je uporaba teh dveh materialov v zavorni industriji omejila. V diplomskem delu smo obravnavali zavorne ploščice, ki so vsebovale grafen kot substitut bakra. Te vzorce smo s pomočjo elektronsko mikroskopske, termogravimetrične in termične analize poskušali okarakterizirati. Iz mikroskopskih analiz smo ugotovili, da bi za boljši pregled mikrostrukture morali najprej izločiti nekaj materialov iz torne zmesi. Podobno so pri termogravimetrični in termični analizi zavorne ploščice vsebovale preveč različnih materialov, da bi določili, katere reakcije potečejo v torni zmesi zaradi dodanega grafena.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Zavore, zavorne ploščice, grafen, SEM, termogravimetrična analiza
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FKKT - Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo
Leto izida:2022
PID:20.500.12556/RUL-142831 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:135062275 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:29.11.2022
Število ogledov:374
Število prenosov:87
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Selection of materials for brake pads in prototype race cars
Izvleček:
Brakes are an important part of any vehicle as they enable the control of its speed. In modern automotive braking systems, there are several components working simultaneously, with the disc and brake pads having the greatest influence. For the latter, asbestos and copper have been used in the past to create the most efficient friction compound. Because of known negative health and environmental effects these materials have been withdrawn from the braking industry. In my thesis we made brake pads which contained graphene as a substitute for copper. The focus of our research was to perform electron microscopic, thermogravimetric and thermal analysis of these pads. From the microscopic analysis we discovered that to get a better view of the microstructure we should have first eliminated some of the materials for the friction mixture. Similarly in the thermogravimetric and thermal analysis, the pads contained too many different materials hence we couldn’t determine which reactions took place in the friction mixture due to the edition of graphene.

Ključne besede:Brakes, brake pads, graphene, SEM, thermogravimetric analysis

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj