izpis_h1_title_alt

Izkušnje uporabnikov osebne asistence na severnem Primorskem : magistrsko delo
ID Lipušček, Mija (Avtor), ID Mesec, Bojana (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (672,56 KB)
MD5: 3353103AFCF77ACDCD26670508D9D87E

Izvleček
Na magistrskem študiju sem prakso opravljala na Centru za socialno delo Severna Primorska, enota Nova Gorica, kjer mi je mentorstvo nudila koordinatorica invalidskega varstva. Med opravljanjem študijske prakse se mi je ponudila možnost sodelovanja z uporabniki osebne asistence, kar je bilo zame še novo in neraziskano področje. Ker gre za dokaj novo storitev, me je zanimalo, kako točno se izvaja, kakšne koristi imajo od nje uporabniki, kakšne so potrebe uporabnikov in kako sploh izvedo za osebno asistenco. Odločila sem se, da bom raziskala izkušnje uporabnikov z osebno asistenco. Za raziskavo sem izvedla intervjuje z osmimi uporabniki osebne asistence iz Severne Primorske. Pri tem sem vključila uporabnike s telesnimi ovirami, duševnimi motnjami, težavami v duševnem razvoju in okvaro vida, ki sem jih po predhodnem dogovoru obiskala na domu in izvedla intervjuje. Raziskovala sem, kakšne spremembe v življenje uporabnikov prinaša osebna asistenca, katere storitve koristijo, kakšno je njihovo stališče do osebne asistence, kakšne so razlike v osebni asistenci posameznih skupin uporabnikov ter kako so uporabniki informirani glede osebne asistence. V kvalitativni raziskavi sem podatke pridobila s spraševanjem in spoznala življenjske zgodbe uporabnikov. Ugotovila sem, da osebna asistenca v življenja uporabnikov prinaša veliko sprememb, npr. poveča kvaliteto življenja, uporabnikom daje možnost, da se o svojem življenju sami odločajo, omogoči jim, da živijo izven institucij, prav tako pa izboljša odnose s svojci. Ugotovila sem, da uporabniki zaradi različne potrebe koristijo različne storitve, med katerimi so najpogostejše storitve za osebno pomoč uporabnika in storitve za pomoč v gospodinjstvu ter drugih dnevnih opravilih. Uporabniki imajo o osebni asistenci dobro mnenje in ocenjujejo, da je koristna. Osebe z gibalno oviro največ pomoči potrebujejo ravno pri opravilih, ki vključujejo fizično aktivnost, medtem ko ostale skupine potrebujejo predvsem spodbudo, podporo in usmerjanje. Ugotovila sem, da uporabniki v obdobju iskanja pomoči ne prejmejo dovolj informacij o osebni asistenci, ko pa postanejo uporabniki, vedo, na koga se lahko obrnejo.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:socialno delo, ljudje z ovirami, hendikep, neodvisno življenje, dezinstitucionalizacija
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FSD - Fakulteta za socialno delo
Kraj izida:Renče
Založnik:[M. Lipušček]
Leto izida:2022
Št. strani:132 str.
PID:20.500.12556/RUL-142765 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:364.694-783.442:646.7
COBISS.SI-ID:146909955 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:24.11.2022
Število ogledov:484
Število prenosov:95
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Experience of Personal Assistance Users in the Northern Primorska Region
Izvleček:
During my master's studies, I was an intern at the Centre for Social Work in the Northern Primorska Region at the Nova Gorica unit, where I was mentored by the coordinator of disability care. During my internship, I worked with users of personal assistance, which was a new and unexplored area for me. Personal assistance is a new service, which is why I was interested to know how this practice is implemented, how it benefits the users, what needs the users have, and how they find out about personal assistance in the first place. Therefore, I decided to research the users' experiences of personal assistance. The research consisted of interviews with eight personal assistance users from the Northern Primorska Region with physical, mental, and intellectual disabilities, as well as with visual impairments. I prearranged a meeting with them, visited them at home and finally, conducted an interview. I explored the changes that personal assistance brings to the users' lives, the services they use, their attitudes towards personal assistance, the differences in personal assistance between the different groups of the users, and how the users are informed about personal assistance. In the qualitative research, I collected data by asking questions and learning about the users' life stories. I found that personal assistance makes big difference to the users' lives, e.g., it increases the quality of their lives, the users get the opportunity to make their own decisions about their lives, it enables them to live outside institutions, and it improves relationships with their relatives. I have found that their needs are met by using various services, the most common being personal assistance services and services to help with the household and other daily tasks. Users have a good opinion of personal assistance and find it useful. People with physical disabilities need the most help with tasks involving physical activity, while other groups need mainly encouragement, support, and guidance. I have found that users do not receive enough information about personal assistance during the help-seeking period, but once they become users they know where to find information.

Ključne besede:social work, people with disabilities, handicap, independent living, deinstitutionalisation

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj