izpis_h1_title_alt

Formiranje medijske pismenosti mladih na presečišču družine, šole in vrstniških skupin
ID Koren Ošljak, Katja (Avtor), ID Šušterič, Nika (Avtor), ID Tašner, Veronika (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (323,88 KB)
MD5: 112B706F050F69832D9E8B1A96C0E0D6

Izvleček
V prispevku predstavljamo pregled opredelitev medijske in njej sorodnih konceptov pismenosti ter si prizadevamo za njihovo konsolidacijo v celovito definicijo medijske pismenosti. Temu sledi predstavitev izbranih vpogledov v formiranje medijske pismenosti mladih, ki smo jih pridobile v okviru kvalitativne raziskave medijskih repertoarjev mladih. Osredotočamo se na kratko zgodovino pismenosti in njeno družbeno funkcijo, kar nam omogoča tudi razumevanje pojava in pomena novih pismenosti. Sledi oris obstoječih opredelitev medijske pismenosti, ki jih kritično postavljamo v kontekste njihovega nastanka. Nadaljujemo s kratko predstavitvijo stanja na področju edukacijskih politik in medijske pismenosti, prispevek pa zaključujemo s prikazom vpogledov v kontekste formiranja medijske pismenosti mladih, pri čemer pozornost posvečamo predvsem medijskim izkušnjam in spodbudam mladih pri pouku, v družinskem kontekstu ter med vrstniki in vrstnicami

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:mobilni mediji, družbeni mediji, komunikacijske prakse, mladi
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Datum objave:03.10.2022
Leto izida:2022
Št. strani:Str. 55-84
Številčenje:Letn. 38, št. 100
PID:20.500.12556/RUL-142372 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:[07:37.011.22]-057.87(497.4)
ISSN pri članku:0352-3608
DOI:10.51936/dr.38.100.55-84 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:127286531 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:03.11.2022
Število ogledov:1239
Število prenosov:112
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Družboslovne razprave
Skrajšan naslov:Družbosl. razpr.
Založnik:Slovensko sociološko društvo, Fakulteta za družbene vede
ISSN:0352-3608
COBISS.SI-ID:7530242 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Young people’s media literacy formation at the intersection of family, education and peers
Izvleček:
We present an overview of media literacy definitions and related concepts and strive to consolidate them to create a comprehensive media literacy definition. Selected insights are then offered into the formation of media literacy, which we acquired as part of qualitative research into young people’s media repertoires. First, we summarise a brief history of literacy and its social function, allowing us to understand the phenomenon and role of new literacies. We next outline existing definitions of media literacy, which we critically position in the context of their origin. We continue by briefly presenting educational policies and media literacy and conclude with insights into the contexts of youth media literacy, focusing on their media experiences and incentives within families, education, and among peers

Ključne besede:mobile media, social media, communication practices, youth

Projekti

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:J5-2564-2020
Naslov:Medijski repertoarji mladih: Socialni, politični in kulturni aspekti digitaliziranega vsakdana

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj