V doktorski disertaciji je predstavljena analiza mehanskih lastnosti lameliranih lepljenih nosilcev iz bukovega lesa. Zaradi visokih mehanskih lastnosti bukovega lesa je potrebno posebno pozornost posvetiti zobatim spojem ter njihovi natezni nosilnosti. Pri tem sta geometrija zobatih spojev in lepilo, ki se uporablja za dolžinsko spajanje bukovih desk, bistvenega pomena. Rezultati eksperimentalnih testov so pokazali, da z daljšimi in ožjimi zobatimi spoji nosilnost zobatega spoja narašča pri tem pa se vpliv lepila zmanjšuje. Obstoječa konstrukcijska lepila so se izkazala kot ustrezna za uporabo v lepljenih lameliranih nosilcih iz bukovega lesa. Štirinajst lameliranih lepljenih nosilcev iz bukovega lesa je bilo testiranih v upogibu. Poleg upogibne trdnosti in upogibnega elastičnega modula lepljenih lameliranih nosilcev iz bukovega lesa, smo izmerili tudi strižni modul nosilcev in togost stika med lamelami. Za analizo lameliranih lepljenih nosilcev iz bukovega lesa sta pripravljena analitični in numerični model. Oba temeljita na Reissnerjevi teoriji ravninskih nosilcev. Pri analizi je upoštevan zdrs med sloji in vpliv zobatih spojev. Analitična rešitev je prikazana za Euler-Bernoullijev in Timoshenko-Ehrenfestov nosilec. Z numeričnim modelom je mogoče modelirati lamelirane lepljene nosilce s poljubnim številom lamel ter poljubnim številom zobatih spojev. Model je validiran z rezultati eksperimentalnih testov in pokazalo se je dobro ujemanje med izracunanimi in izmerjenimi vrednostmi. Za ovrednotenje rezultatov je bila opravljena tudi stohastična analiza, tako z analitičnim, kot tudi numeričnim modelom lameliranega lepljenega nosilca.
|