izpis_h1_title_alt

Antični elementi v slovenskih glasbenogledaliških delih
ID Marušič, Monika (Avtor), ID Pompe, Gregor (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (622,52 KB)
MD5: 33FCD9E2B98CEC486D81F8EFA1DFB74A

Izvleček
Magistrsko delo raziskuje uporabo antičnih elementov v tujih in slovenskih glasbenogledaliških delih od opernih začetkov v poznem 16. stoletju do sodobnosti 21. stoletja. Prevzemanje antičnih in mitoloških snovi je značilno za zgodnja operna dela 17. stoletja, medtem ko se antični elementi v sledečih dveh stoletjih pojavljajo zgolj sporadično. Ponovni preobrat prinese glasbenogledališka ustvarjalnost druge polovice 20. stoletja, ko poseganje po antični tematiki zopet močno naraste. Antična tematika se pogosto pojavlja znotraj eksperimentalnih gledaliških praks, ki jih Hans-Thies Lehmann označi z izrazom postdramsko gledališče. Številni tuji kot tudi slovenski glasbenogledališki ustvarjalci v starogrški tragediji in mitologiji prepoznajo medij za motrenje perečih tem, ki jih prinašajo sočasne družbeno-politične spremembe. V slovenskih glasbenogledaliških delih se antična tematika prvič pojavi šele v 20. stoletju. Po njej med slovenskimi opernimi skladatelji najpogosteje posežeta Darijan Božič in Tomaž Svete.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:opera, antika, starogrška tragedija, slovenski skladatelji, 20. stoletje
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2022
PID:20.500.12556/RUL-141937 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:12.10.2022
Število ogledov:524
Število prenosov:86
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Antique elements in Slovenian operas
Izvleček:
The Master's thesis explores the use of antique elements in foreign and Slovenian operas, from the beginning of opera in the late 16th century to contemporaneity of the 21st century. Taking over antique and mythological subjects was a characteristic of early operas of the 17th century, antique elements on the other hand appeared in the following two centuries only sporadically. The second half of the 20th century once again brought a turn in opera and the use of antique topics increased drastically. Antique topics often appeared within experimental theatre practices. Hans-Thies Lehmann named them postdramatic theatre. Many foreign and Slovenian composers use Greek tragedy and mythology as a medium for contemplating the effects of contemporary socio-political changes. In Slovenian operas, anthique topics appeared no earlier than in the 20th century. Among Slovenian opera composers, they were most frequently used by Darijan Božič and Tomaž Svete.

Ključne besede:opera, antiquity, Greek tragedy, Slovenian composers, 20th century

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj