izpis_h1_title_alt

Problematična uporaba interneta pri slovenskih osnovnošolcih : magistrsko delo
ID Košorok, Maša (Avtor), ID Komidar, Luka (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,83 MB)
MD5: 35B8E6B2C263FB2B895EEACE85680E18

Izvleček
Problematična uporaba interneta (PUI) se smatra kot zloraba internetnega medija, za katero je značilna posameznikova nezmožnost nadziranja lastne uporabe, kar negativno vpliva na posameznikova različna življenjska področja. Povezuje se z mnogimi psihosocialnimi problemi in drugimi težavami z duševnim zdravjem. Večina mladostnikov, ki poleg mladih odraslih predstavljajo večinske uporabnike tehnoloških orodij, uporablja internet predvsem za socialno interakcijo, nekateri pa uporabljajo internet na neprilagojen način z namenom blaženja psihološkega distresa. Problematični uporabniki interneta predstavljajo tvegano skupino za razvoj zasvojenosti z internetom, ki močno ovira posameznikovo življenje. Raziskave kažejo, da so mladostniki zaradi specifičnosti razvojnega obdobja adolescence najbolj ranljiva skupina za oblikovanje problematičnih internetnih vedenj. Na razvoj PUI lahko negativno ali zaščitno vplivajo mnogi dejavniki, npr. obstoječe težave v duševnem zdravju, določene spletne vsebine in mladostnikova navezanost na bližnje. Na vzorcu zadnje triade slovenskih osnovnošolcev (N = 211) sem preučila prisotnost in raven problematične uporabe interneta, razlike med spoloma in povezanost z depresivnostjo, socialno anksioznostjo in navezanostjo na starše in vrstnike. Ugotovila sem, da je višja raven PUI značilna za dekleta, za tiste z višje izraženo depresivnostjo in socialno anksioznostjo, za tiste s slabšim učnim uspehom, za pogoste uporabnike socialnih omrežij, za t. i. intenzivne uporabnike interneta in videovsebin, ki nadpovprečno uporabljajo vse spletne vsebine (predvsem socialna omrežja in pornografijo) in igrajo video igre na osebnem računalniku in konzolah ter za tiste z nizko navezanostjo na starše in vrstnike. Višjih ravni PUI pri nižji starosti nismo uspeli potrditi. Rezultati hierarhične linearne regresije so ob nadzoru sociodemografskih dejavnikov pokazali, da imata največjo napovedno vrednost za razvoj PUI depresivnost ter vzorec spletne aktivnosti, za katerega je značilna intenzivna uporaba vseh aktivnosti in video iger. Kot statistično značilen napovednik se je pokazala tudi nižja navezanost na mamo. Z ugotovitvami želim opozoriti na pomen psihosocialnih ter čustvenih problemov pri razvoju in vzdrževanju problematičnega odnosa do interneta. Ugotovitve so lahko koristne za informiranje o zdravi uporabi interneta in oblikovanju presejalnih ter preventivnih smernic za preprečevanje razvoja zasvojenosti z internetom.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:uporaba spleta, problematična uporaba interneta, zasvojenost z internetom, socialna anksioznost, depresivnost, navezanost, mladostništvo
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[M. Košorok]
Leto izida:2022
Št. strani:58 str.
PID:20.500.12556/RUL-141825 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:615.015.6:004.738.5(043.2)
COBISS.SI-ID:127178243 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:09.10.2022
Število ogledov:647
Število prenosov:91
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Problematic internet use among slovenian primary school students
Izvleček:
Problematic internet use (PIU) is defined as abuse of the internet medium that is characterized by an individual's inability to control their own internet use, which negatively affects various aspects of their life. It is associated with many psychosocial and other mental health problems. Adolescents and young adults represent the majority of technology users. Most adolescents primarily use the internet for social interaction, but some also misuse it in order to alleviate psychological distress. Problematic internet users have a higher risk of developing internet addiction, which greatly interferes with and hinders normal everyday life. Research shows that due to the specifics of their developmental stage, adolescents pose a higher risk of developing problematic internet behaviors. Factors such as pre-existing mental health problems, certain web content, and the quality of attachment to loved ones can have a protective or harmful effect on the development of PIU. In a sample of Slovenian primary school pupils in the last triad (N = 211), we evaluated the presence and level of problematic internet use, and studied gender differences, association with depression, social anxiety, and attachment to parents and peers. We found higher levels of PIU in girls and those with higher scores on depression and social anxiety, those with lower academic performance, those with above average use of web content (especially social networks, pornography, and PC and console gaming), and those with low attachment to parents and peers. We were unable to confirm higher levels of PIU at the lower age. The results of hierarchical linear regression, in which we controlled for the socioemographic factors, showed that depression, the pattern of online activity, characterized by intensive use of video games and internet activities have the highest predictive value for the development of PIU. Low maternal attachment was also shown to be an important predictor of PIU. The goal of the research was to explore and draw attention to the important role of psychosocial and emotional problems in the development and maintenance of problematic internet behaviors. These findings can be useful in spreading awareness about healthy internet use and in the development of screening and prevention guidelines in the field of internet addiction.

Ključne besede:internet usage, problematic internet use, internet addiction, social anxiety, depression, attachment behavior, adolescence

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj