izpis_h1_title_alt

Večdimenzionalnost tekstilnih vzorcev
ID Šmid, Sara (Avtor), ID Jenko, Marija (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Kočevar, Tanja Nuša (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (29,65 MB)
MD5: E6EF89A3D20A821CAB44F241927D7CF5

Izvleček
V diplomskem delu je prikazan večdisciplinaren pristop k oblikovanju in raziskovanju vzorcev. Definirane so večdimenzionalnosti tekstilnih vzorcev, načini vzorčenja in uprizarjanja. Ustvarjeni so po zgledu sistemov teseliranih vzorcev Mauritsa Cornelisa Escherja, vsebinsko pa se nanašajo na delo in miselnost slovenskega arhitekta Ivana Vurnika. V teoretičnem delu je najprej obravnavana Escherjeva pot do regularne delitve ploskve in obrazložen njegov način vzorčenja. Omenjeni so tudi matematiki, ki so mu bili v pomoč pri razvijanju tovrstnih sistemov ter opisana pravila in lastnosti njegovih vzorcev. Sledi okviren opis dela slovenskega arhitekta Ivana Vurnika. Podrobneje so opisana izbrana dela ter njegovo zavzemanje za narodni slog, ki je vodilo del prikazanega ustvarjanja. Teoretični del se zaključi s poglavjem o tekstilnih vzorcih. Opisano je sodobno oblikovanje vzorcev ter spremenljivke, ki definirajo končni izgled tekstilnega vzorca. V eksperimentalnem delu je predstavljeno lastno ustvarjanje po delih Ivana Vurnika in M. C. Escherja ter združitev njune miselnosti in oblikovanja v prikazanih delih. Za tem so predstavljena izhodišča, uporabljene tehnike in navdih, po katerem so dela nastala. Vseskozi je prisotno razmišljanje o večdimenzionalnosti tekstilnih vzorcev, ki je vodilo ustvarjanje v najrazličnejše smeri. Opisani so tudi postopki oblikovanja z raznimi likovnimi pojavi, ki so vseskozi prisotni v večini na novo nastalih del. To so raster, moare efekt, iskanje sekundarnega vzorca, prekrivanje, dualnost, reliefnost... Večdisciplinaren pristop k tekstilnemu oblikovanju se odraža v sklepnih delih, kjer je povzeto ustvarjanje celotnega diplomskega dela, prikazano v več različnih tehnikah.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:tekstilni vzorci, raster, večdimenzionalnost, teselacija, tisk
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Organizacija:NTF - Naravoslovnotehniška fakulteta
Leto izida:2022
PID:20.500.12556/RUL-140605 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:16.09.2022
Število ogledov:709
Število prenosov:195
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Multidimensionality of textile patterns
Izvleček:
The diploma thesis presents a multidisciplinary approach to the design and exploration of patterns. Multidimensionality of textile patterns is defined as well as pattern-making methods and techniques. Newly created patterns are inspired by Maurits Cornelis Escher`s tesselated patterns while their content refers to the legacy, work, and vision of the Slovenian architect Ivan Vurnik. The theoretical part focuses on Escher's route to regular division of the plane and explains his method for creating tessellated patterns. Further, the mathematicians whom he studied and the tessellation principles he used to fill the plane are discussed. A rough description of the Slovenian architect's work follows. The selected works are described in more detail as well as his commitment to the national style which guided the development of the displayed creation. The theoretical part ends with a chapter on textile patterns where contemporary pattern design and the variables that define the final appearance of the textile pattern are described. The experimental section outlines my creation based on the works of Ivan Vurnik and M. C. Escher and underlines how their design and vision are joined in the designed works. Following that the process and inspiration for each creation are explained as well as the chosen technique. Thinking about the multidimensionality of textile patterns is present throughout which led the design process in various directions. Some of the repeating design occurrences such as the moire effect, halftone, duality, relief, and emerging secondary patterns are discussed as well. The multidisciplinary approach to textile design is best reflected in the final pieces, which embody all of the design research, ideas, and techniques that were developed in the making of the presented diploma thesis. Keywords: textile patterns, halftone, multidimensionality, tessellation, print

Ključne besede:textile patterns, halftone, multidimensionality, tesselation, print

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj