izpis_h1_title_alt

Slovaropisna obravnava znamk, imen izdelkov in zaščitenih poimenovanj
ID Dobrovoljc, Helena (Avtor), ID Michelizza, Mija (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,48 MB)
MD5: 5F762FFD4C7ECD75A5E329132CAAF502
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-38/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Prispevek predstavlja razmisleke, ki jih je treba upoštevati pri uslovarjanju znamk in zaščitenih poimenovanj, ki so tudi del občnoimenskega fonda. Ob pregledu slovarske obravnave znamk, imen izdelkov, imen in poimenovanj, nastalih s konverzijo znamk, bodo ob dveh slovarjih (eSSKJ in ePravopis) prikazane slovaropisne zadrege zaradi teoretsko fluidnih entitet. Znamke se kot imena znajdejo v dveh nasprotujočih si procesih: apelativizaciji in pravni onimizaciji, hkrati pa so v nekaterih položajih v večdenoativni vlogi.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slovenščina, slovaropisje, blagovne znamke, imena, velike začetnice, eSSKJ, ePravopis, zaščitena poimenovanja, male začetnice, apelativizacija, onimizacija, lastna imena
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2019
Št. strani:Str. 169-178
PID:20.500.12556/RUL-138182 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:811.163.6\'374\'367.622
DOI:10.4312/Obdobja.38.169-178 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:45308973 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:12.07.2022
Število ogledov:274
Število prenosov:100
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Slovenski javni govor in jezikovno-kulturna (samo)zavest
Uredniki:Hotimir Tivadar
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete
Leto izida:2019
ISBN:978-961-06-0259-0
COBISS.SI-ID:302184960 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:38
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The article presents the factors to be taken into account when branding and protected designations are dictionarised, and also recognised as a part of the Slovene common noun lexicon. The dictionary treatment of brands, product names and proprio-appelative lemmas derived from the conversion of trademarks in two new Slovene dictionaries (the general explanatory dictionary – eSSKJ and the specialised normative guide – ePravopis) will be presented from a theoretical point of view. Brand names are present within two contradictory processes: appellativisation and onymisation, based on legal provision, while at the same time they are in the role of multidenotative units.

Ključne besede:Slovenian language, lexicography, trademarks, names, capitalization, eSSKJ, ePravopis, protected names, deproprialisation, appellativisation, onymisation, proper names, deproprial lemmas

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj