Čeprav se v zadnjih letih mnoge znanstvene publikacije zavzemajo za vključitev slikanice v pouk, so aktualne študije pokazale, da se pri šolskem pouku še vedno uporabljajo preredko. Magistrsko delo sledi prizadevanjem za izkoriščanje izobraževalnih potencialov slikanice za pouk nemščine v slovenskih osnovnih šolah. Glavni cilj dela je oblikovati predloge za obravnavo slikanic pri pouku nemščine v osnovni šoli in motivirati učitelje za vključitev slikanice v pouk nemščine. Izdelali smo didaktične enote za dve slikanici Steht im Wald ein kleines Haus Jutte Bauer in Anton kann zaubern Oleja Könneckeja, ki jih lahko učitelji uporabijo pri pouku nemščine in z njimi razvijejo tako tujejezikovno zmožnost kot tudi literarne kompetence.
Teoretični del obravnava razvojne značilnosti otrok v obdobju srednjega otroštva, primerja ugotovitve glavnih teorij usvajanja jezika ter opisuje načela za zgodnje poučevanje tujih jezikov. Prav tako raziskuje njene didaktične in pedagoške potenciale, značilnosti kakovostne slikanice ter predstavi ustrezne učne metode in tehnike.
Praktični del obsega predloge za obravnavo v razredu za vsako izbrano slikanico, ki so oblikovani na podlagi spoznanj v teoretičnem delu. Predlogi vsebujejo natančna navodila, kako uporabiti metodo dialoga ter izvesti učne dejavnosti, ki sledijo ciljem zgodnjega poučevanja nemščine ter sprožijo estetska doživljanja.
|