izpis_h1_title_alt

Poezija v modelih esejske naloge na maturi iz materinščine
ID Zajc, Ivana (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,48 MB)
MD5: EB1C1903CE8D5DCAFF0C705206A8CDF0
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-40/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Primerjalna analiza desetih različnih modelov eseja na maturi iz materinščine je pokazala, da je slovenski model edini, ki ne vključuje poezije. V članku predlagamo, da bi esejski del mature iz slovenščine vključil še poezijo kot literarno vrsto s specifičnimi lastnostmi. Čeprav bralec ob srečevanju s poezijo uporablja tudi strategije branja prozne pripovedi (npr. narativizacijo), pa je pomembno, da v šolski praksi osvetlimo lastnosti, ki so za poezijo specifične, npr. metrična oblika, slogovna izrazna sredstva, izpovednost in abstraktno osvobajanje besed od njihovega osnovnega pomena, ustvarjanje ambienta oz. čustvenih stanj z jezikovnimi sredstvi.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slovenščina, poezija, matura, šolski esej, pripovednost
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2021
Št. strani:Str. 347-352
PID:20.500.12556/RUL-137904 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:821.09:37.091.27:373.5
DOI:10.4312/Obdobja.40.347-352 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:85321731 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:05.07.2022
Število ogledov:424
Število prenosov:80
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Slovenska poezija
Uredniki:Darja Pavlič
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete
Leto izida:2021
ISBN:978-961-06-0542-3
COBISS.SI-ID:83371267 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:40
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
A comparative analysis of ten different models of first language essays at the »baccalaureate« showed that the Slovene model is the only one that does not include poetry. In the article, I propose that the essay part of the matura exam in Slovene should also include poetry as a literary genre with specific characteristics. Although the reader uses strategies for reading narrative prose (such as narrativisation) when reading poetry, in school practice it is important to shed light on the characteristics that are specific to poetry, for example the metrical form, the stylistic means of expression, the abstract liberation of words from their meaning, the creation of ambience or different emotional states by linguistic means.

Ključne besede:Slovenian, poetry, high school exit exam, school essay, narrative

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj