izpis_h1_title_alt

Raziskovanje domišljijskega pomena in zvena besed v otroški poeziji
ID Jaklitsch, Katarina (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,52 MB)
MD5: 5D8100C713DE2372FFF1878443A774F3
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-40/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V otroški poeziji pesniki radi uporabijo kakšno izmišljeno besedo, ki spodbudi »bralca« k oblikovanju domišljijske predstave o stvareh in junakih. Morda nerazumevanje besede moti otroško percepcijo, ker se do njenega pomena ne morejo dokopati z logičnim sklepanjem na podlagi sobesedila. V prispevku bomo poiskali igrive besede, ki s svojim zvenom in izmišljenimi pomeni pomagajo otroku ustvariti čudovit domišljijski svet (nakapa, pokribuki, sanjebuki, zbudilka, Pedenjcarstvo, lilibuki, Škratjedol, Tožibaba, Džunglaraja, srečnolonice ipd.). Poiskali bomo estetske in pomenske učinke besed, ki presegajo racionalno razmišljanje.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slovenska književnost, slovenska poezija, otroška poezija, besedna igra, motivacija za branje, nonsens, literarne študije
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2021
Št. strani:Str. 225-233
PID:20.500.12556/RUL-137890 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:821.163.6.09-93-1
DOI:10.4312/Obdobja.40.225-233 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:89827587 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:05.07.2022
Število ogledov:875
Število prenosov:79
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Slovenska poezija
Uredniki:Darja Pavlič
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete
Leto izida:2021
ISBN:978-961-06-0542-3
COBISS.SI-ID:83371267 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:40
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
In children’s poetry, it is common to give literary characters imaginary names in order to invite readers to create their own imaginary perception of the character. As children might be unable to discern the meaning using logical deduction, lack of comprehension could hinder their perception of the character. The article analyses playful words whose sounds and seemingly fictitious images aid children in creating a wonderful imaginary world (nakapa, pokribuki, sanjebuki, zbudilka, Pedenjcarstvo, lilibuki, Škratjedol, Tožibaba, Džunglaraja, srečnolonice, etc.). Furthermore, I will identify aesthetic and semantic effects which surpass rational thinking by using word play.

Ključne besede:Slovenian literature, Slovenian poetry, juvenile poetry, children poetry, playful words, reading motivation, nonsense, literary studies

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj