izpis_h1_title_alt

Predopismenjevalne veščine pri predšolskih otrocih
ID Maček, Tanja (Author), ID Kogovšek, Damjana (Mentor) More about this mentor... This link opens in a new window, ID Novšak Brce, Jerneja (Comentor)

URLURL - Presentation file, Visit http://pefprints.pef.uni-lj.si/7221/ This link opens in a new window

Abstract
Razvoj porajajoče se pismenosti in opismenjevanja je v predšolskem obdobju ključnega pomena. Nanj vpliva več različnih dejavnikov. Vzgojitelj lahko že v predšolskem obdobju prepozna dejavnike tveganja, ki kažejo na možnost kasnejšega razvoja specifičnih učnih težav, ter otroku nudi ustrezno oporo in pomoč. Slabo usvojene ali neusvojene predopismenjevalne veščine pogosto nakazujejo specifične učne težave, ki se v največji meri pokažejo ob vstopu otroka v šolo. Pogosto jih spremlja učni neuspeh, kar lahko negativno vpliva na otroka. V teoretičnem delu diplomskega dela smo predstavili razvoj predopismenjevalnih veščin v predšolskem obdobju, saj različni avtorji (Grginič, 2008; Končnik Goršič in Kavkler, 2002; Marjanovič Umek, 2010; Prgić, 2018) ugotavljajo, da te pomembno vplivajo na otrokovo opismenjevanje. Slabo razvite predopismenjevalne veščine, kamor sodijo vedenje, motorika, jezikovno razumevanje, verbalno izražanje, metakognicija, druge kognitivne dejavnosti, predopismenjevanje, predmatematika in druge, lahko nakazujejo kasnejši razvoj specifičnih učnih težav. V empiričnem delu smo s pomočjo vprašalnika IPDA (Terreni idr., 2011), ki vzgojiteljem lahko služi kot pomoč pri odkrivanju področij predopismenjevalnih veščin, na katerih lahko ima otrok težave v predšolskem obdobju, ugotovili, koliko otrok kaže odstopanja na posameznih področjih. Želeli smo ugotoviti, ali se kažejo razlike med deklicami in dečki na področju predopismenjevalnih veščin ter ali so odstopanja med posameznimi področji predopismenjevalnih veščin. V vzorec je bilo vključenih 65 otrok kranjskih vrtcev, starih 5–6 let. Ugotovili smo, da imajo štirje otroci (6,2 %) največ možnosti za kasnejši razvoj specifičnih učnih težav. Rezultati raziskave so pokazali tudi, da na področju predopismenjevalnih veščin ni razlik med deklicami in dečki, odstopanja pa se kažejo med posameznimi področji predopismenjevalnih veščin.

Language:Slovenian
Keywords:predšolski otrok
Work type:Bachelor thesis/paper
Typology:2.11 - Undergraduate Thesis
Organization:PEF - Faculty of Education
Year:2022
PID:20.500.12556/RUL-137244 This link opens in a new window
COBISS.SI-ID:110724611 This link opens in a new window
Publication date in RUL:16.06.2022
Views:890
Downloads:242
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Secondary language

Language:English
Title:Pre-literacy skills in preschool children
Abstract:
The development of emerging literacy is crucial in the pre-school period. It is influenced by several different factors. Already in the pre-school period, the educator can identify risk factors that indicate the possibility of later development of specific learning difficulties and offer the child appropriate support and assistance. Poorly acquired or unfamiliar pre-literacy skills often indicate specific learning difficulties, which are most evident when a child enters school. They are often accompanied by learning failure, which can negatively affect the child. In the theoretical part of the thesis, I wrote about the development of pre-literacy skills in the preschool period. Various authors (Grginič, 2008, Končnik Goršič, Kavkler, 2002, Marjanovič Umek, 2010, Prgić, 2018 and others) find that they have a significant impact on children's literacy. Poorly developed pre-literacy skills, including: behavior, motor skills, language comprehension, verbal expression, metacognition, other cognitive activities, pre-literacy, pre-mathematics, etc., may indicate the later development of specific learning difficulties. In the empirical part, I found out how many children show deviations in individual areas with the help of the IPDA questionnaire (Terreni, Tretti, et al., 2011), which can help educators to identify areas of pre-literacy skills in which a child may have problems in preschool. I wanted to find out whether there are differences between girls and boys in the field of pre-literacy skills and whether there are deviations between individual areas of pre-literacy skills. The sample included 65 children from Kranj kindergartens aged 5-6 years. I found that 4 children (6.2%) have the highest chances of developing specific learning difficulties later. The results of the research also showed that there are no differences between girls and boys in the field of pre-literacy skills, but there are discrepancies between individual areas of pre-literacy skills.

Keywords:preschool child

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back