Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
In data we (don’t) trust : the public adrift in data-driven public opinion models
ID
Splichal, Slavko
(
Avtor
)
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(644,19 KB)
MD5: FF614BAE0CA1E074FB5659370094BEF6
URL - Izvorni URL, za dostop obiščite
https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/20539517221097319
Galerija slik
Izvleček
This article seeks to address current debates comparing polls and opinion mining as empirically based figuration models of public opinion in the light of in-depth intellectual debates on the role and nature of public opinion that began after the French Revolution and the controversy over public opinion spurred by the invention of polls. Issues of historical quantification and re-conceptualisation of public opinion are addressed in four parts. The first summarises the history of the rise and fall of the concept of public opinion. The second re-examines the key controversies in the debates on the theoretical, empirical and social implications and consequences of the invention of polling. The third part scrutinises the datafication of public opinion that started with polling industry and continues in the age of big data and data mining. The final section discusses the controversial potentials of opinion-mining technology and suggests ways in which social scientists could critically respond to the big data and opinion-mining challenges in order to reintegrate the ideas of publicness, the public and public sphere into public opinion research.
Jezik:
Angleški jezik
Ključne besede:
datafication
,
opinion polling
,
opinion mining
,
publicworthiness
,
the public
,
public opinion
Vrsta gradiva:
Članek v reviji
Tipologija:
1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:
FDV - Fakulteta za družbene vede
Status publikacije:
Objavljeno
Različica publikacije:
Objavljena publikacija
Leto izida:
2022
Št. strani:
13 str.
Številčenje:
Vol. 9, iss. 1
PID:
20.500.12556/RUL-136622
UDK:
316.653:004.8
ISSN pri članku:
2053-9517
DOI:
10.1177/20539517221097319
COBISS.SI-ID:
107524867
Datum objave v RUL:
12.05.2022
Število ogledov:
660
Število prenosov:
182
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Objavi na:
Gradivo je del revije
Naslov:
Big data & society
Založnik:
SAGE
ISSN:
2053-9517
COBISS.SI-ID:
524621849
Licence
Licenca:
CC BY-NC 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna
Povezava:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.sl
Opis:
Licenca Creative Commons, ki prepoveduje komercialno uporabo, vendar uporabniki ne rabijo upravljati materialnih avtorskih pravic na izpeljanih delih z enako licenco.
Sekundarni jezik
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
javno mnenje
,
javnomnenjske raziskave
,
podatkovno rudarjenje
,
masovni podatki
Projekti
Financer:
ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:
P5-0051
Naslov:
Množični mediji, javna sfera in družbene spremembe
Financer:
ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:
N5-0086
Naslov:
Novi načini in globalni vzorci (re)produkcije spletnih novic
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj