izpis_h1_title_alt

Preverjanje intervencijskega modela učiteljev v vlogi opazovalcev medvrstniškega nasilja : magistrsko delo
ID Mrak, Nina (Avtor), ID Pirc, Tina (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (983,08 KB)
MD5: 8DD6F3BB115DC84DC25E614DA129B27A

Izvleček
Pri zaustavljanju medvrstniškega nasilja raziskovalci velik pomen pripisujejo skupini opazovalcev, saj se medvrstniško nasilje v večini primerov pojavlja v njihovi navzočnosti. V magistrski nalogi sem preverjala odnos med izbranimi lastnostmi (empatija, moralna neangažiranost, občutek odgovornosti, samoučinkovitost, pričakovanje negativnih izidov) učiteljev v osnovni šoli in njihovim izpolnjevanjem korakov v intervencijskem modelu opazovalcev (Latané in Darley, 1970) pri pojavu medvrstniškega nasilja v šoli, ki se nanašajo na zaznavo medvrstniškega nasilja, razumevanje nujnosti intervencije, sprejemanje odgovornosti za posredovanje v medvrstniško nasilje, poznavanje načinov za posredovanje in na izvedbo intervencije. Validirala in priredila sem pripomoček za merjenje izbranih učiteljevih lastnosti (Vprašalnik socialno-kognitivnih in čustvenih odzivov na medvrstniško nasilje) in pripomoček za merjenje intervencijskega vedenja opazovalcev učiteljev pri medvrstniškem nasilju (Vprašalnik intervencijskega modela opazovalcev medvrstniškega nasilja). Ugotovila sem, da je izmed izbranih lastnosti, najpomembnejši napovednik pri izpolnjevanju intervencijskih korakov v primeru pojava medvrstniškega nasilja v šoli, učiteljeva samoučinkovitost, pri čemer so rezultati pokazali, da so bili starejši učitelji bolj prepričani, da poznajo načine za posredovanje v medvrstniško nasilje, kot mlajši učitelji. Samoučinkovitost se je izkazala za lastnost, ki je pri posredovanju v medvrstniško nasilje najpomembnejša od izbranih lastnosti, ki sem jih preverjala, in bi jo bilo dobro, pri načrtovanju intervencijskih programov, upoštevati kot lastnost, ki bi jo bilo s treningi veščin ravnanja v situacijah medvrstniškega nasilja, pri učiteljih, priporočljivo krepiti.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:medvrstniško nasilje, intervencijski model, učitelji, opazovalci, samoučinkovitost
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[N. Mrak]
Leto izida:2022
Št. strani:54 str.
PID:20.500.12556/RUL-136501 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37.015.3:364.632(043.2)
COBISS.SI-ID:158134275 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:09.05.2022
Število ogledov:602
Število prenosov:71
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Teacher bystander intervention model verification in bullying situations
Izvleček:
When stopping bullying, researchers attribute great importance to the group of observers, as bullying in most cases occurs in their presence. In my master's thesis, I examined the relationship between selected characteristics (empathy, moral disengagement, responsibility, self-efficacy, expectation of negative outcomes) of primary school teachers and their fulfillment of five steps in the bystander intervention model (Latané and Darley, 1970), which involve understanding the necessity of the intervention, accepting responsibility, knowing the methods of intervention and the actual intervention when it comes to bullying. I validated and adapted a tool for measuring selected teacher characteristics (Social-cognitive and affective reactions to school bullying – SCARB) and a tool for measuring the interventional behavior of observers in bullying (Bystander intervention in bullying and sexual harassment questionnaire). I found out that the most important predictor of intervention steps fullfilment regarding bullying, is teacher's self-efficacy. The results also showed, that older teachers were more confident in knowing how to intervene in peer violence than younger teachers. Self-efficacy has proven to be important for the intervention programs preparation and should be considered as a trait, that can be strenghtened through certain skills training.

Ključne besede:bullying, intervention model, teachers, bystanders, self-efficacy

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj