Članek izpostavlja tri vrste argumentov v prid trditvi, da je v poučevanju (in proučevanju) mednarodnih odnosov kot znanstveni disciplini nujno bolj poudariti teorijo mednarodnih odnosov. Prvi argument je logičen. Empirična analiza namreč ne obstaja brez teoretičnih predpostavk. Tudi pojasnitve, kjer bi preprosto nepristransko izbirali med "samoumevnimi dejstvi", niso mogoče. Teorije za družbene vede niso samo rezultat znanja, ampak so tudi nujen pogoj tega znanja. Drugi argument je povezan z izobraževanjem. Usposabljanje bodočih praktikov in opazovalcev v razumevanju temeljnih predpostavk, na katerih temeljijo empirični argumenti, izpolnjuje ključno vlogo v intelektualni izobrazbi, ki bo bolj neodvisna od trenutnih zgodovinskih okoliščin. Poleg nujnega faktičnega usposabljanja morajo bodoči praktiki in opazovalci razviti tudi sposobnost intelektualne samorefleksije, da se bodo sposobni soočiti z nenehno spreminjajočimi se izzivi. Še več, ta sposobnost in z njo povezana zmožnost razumeti lastne predpostavke in predpostavke drugih sta bistveni za temeljne diplomatske naloge razumevanja in pogajanja prek državnih meja. Tretji razlog za poudarjanje potrebe po poučevanju (in proučevanju) teorij je akademske narave. Zanemarjanje teoretičnih študij lahko zapečati periferni položaj, v katerem se danes nahaja večina akademskih skupnosti, ko te ostajajo zgolj na ravni zagotavljanja dejstev in povzemanja tujih misli.
|